Ανάλυση κατασκευαστικού κλάδου: μελέτη περίπτωσης επιχείρησης του κλάδου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Κατασκευαστικός κλάδοςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει τη μελέτη και την υλοποίηση της στρατηγικής ανάλυσης του κατασκευαστικού κλάδου, και επιχειρεί την ανάλυση μιας ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον κλάδο των κατασκευών.
Στο Κεφάλαιο 1 πραγματοποιείται μια εισαγωγή στην έννοια της στρατηγικής και του στρατηγικού μάνατζμεντ και παράλληλα επιδιώκεται η παρουσίαση των βασικών στοιχείων του. Το Κεφάλαιο 2 αφιερώνεται στην ανάλυση του περιβάλλοντος της επιχείρησης με στόχο την αποτίμηση της επιρροής των παραγόντων που δρουν καταλυτικά στη λειτουργία των εταιρειών αλλά και στη διαμόρφωση στρατηγικής και στη διατήρηση ενός διαρκούς ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο Κεφάλαιο 3 πραγματοποιείται η ανάλυση του κατασκευαστικού κλάδου μέσω της οριοθέτησης και περιγραφής του τομέα των κατασκευών, της συμβολής του κλάδου στην ελληνική οικονομία, ενώ εξετάζονται οι τρέχουσες τάσεις στην παραγωγή έργων, οι προσδοκίες των επιχειρήσεων για το επίπεδο της δραστηριότητας τους το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, οι προοπτικές και εξελίξεις από την πανδημία του κορωνοϊού (COVID-19). Στο πλαίσιο αυτό αναλύεται ο κατασκευαστικός κλάδος με βάση το μοντέλο των πέντε δυνάμεων ανταγωνισμού του Porter, με στόχο τον προσδιορισμό της ελκυστικότητάς του βάσει της έντασης του ανταγωνισμού που επικρατεί στον κλάδο. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των στρατηγικών ανάπτυξης των εταιρειών του κλάδου και των παρεμβάσεων για την εξασφάλιση και Iενίσχυση της Iσυνεισφοράς του Iτομέα των Iκατασκευών στην αναπτυξιακή διαδικασία Iτης χώρας. Στο Κεφάλαιο 4 πραγματοποιείται μια στρατηγική ανάλυση της INTRAKAT, μιας ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό κλάδο. Αρχικά, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην πορεία της εταιρείας και παρουσιάζεται το εταιρικό της προφίλ, το επιχειρηματικό της μοντέλο, οι εταιρικές πολιτικές, το πλαίσιο των δραστηριοτήτων και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Ακολουθούν η ανάλυση PEST και η ανάλυση SWOT της εταιρείας, βάση της οποίας παρουσιάζονται οι επιχειρηματικές και οι επιχειρησιακές στρατηγικές που προτείνονται για την εταιρεία.
Σημαντικές πηγές άντλησης των απαραίτητων στοιχείων αποτέλεσαν μελέτες σχετικές με το θέμα ανάλυσης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), της ICAP, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΥΠΕΧΩΔΕ), του Πανελλήνιου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Επίσης, αξιοποιήθηκαν στοιχεία από τον έντυπο τύπο και από το διαδίκτυο.