Ανάλυση δεδομένων για ευέλικτη διαχείριση έργων πληροφορικής
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ευέλικτη διαχείριση ; Agile ; SCRUM ; Project managementΠερίληψη
H εταιρεία κατασκευής λογισμικού εμπορικής και λογιστικής διαχείρισης Softone Technologies, στα πλαίσια της ανάπτυξής της, αποφάσισε να εφαρμόσει την μεθοδολογία agile. Σκοπός της υιοθέτησης της μεθοδολογίας αυτής, ήταν ο καλύτερος προγραμματισμός των εργασιών ανάπτυξης και συντήρησης του βασικού προϊόντος της, του Softone ERP καθώς και η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των διαφόρων αρμοδίων τμημάτων με το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης που είναι ως επί το πλείστων το υπεύθυνο τμήμα παραγωγής του προϊόντος. Η παρούσα εργασία μελετά την επίδραση της εφαρμογής της μεθοδολογίας agile στην απόδοση του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης (R&D).
Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης μελέτης ορίστηκαν δείκτες απόδοσης (KPIs) βασισμένοι σε πραγματικά δεδομένα από τις πλατφόρμες διαχείρισης των αιτημάτων. Από την πρώτη πλατφόρμα, που αποτελεί το κατεξοχήν σύστημα καταγραφής αιτημάτων (ticketing system) του εξωτερικού περιβάλλοντος (συνεργάτες και πελάτες), αντλήθηκαν δεδομένα για τα τελευταία έξι χρόνια λειτουργίας της εταιρείας (2015-2020). Από την δεύτερη πλατφόρμα, που αποτελεί το σύστημα καταγραφής, οργάνωσης και παρακολούθησης των αιτημάτων σε όρους agile, αντλήθηκαν δεδομένα για τα τρία τελευταία χρόνια (2018-2020), στα οποία εφαρμόζεται ήδη η μέθοδος στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης.
Η μελέτη όλων των παραπάνω στοιχείων και τα αποτελέσματα που ανέκυψαν από τους δείκτες απόδοσης, έδειξαν ότι η εφαρμογή της μεθοδολογίας agile είχε πολλαπλά οφέλη για το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και κατά συνέπεια για την συνολική εικόνα της εταιρείας. Ορισμένα από τα οφέλη που παρουσιάζονται είναι: η αύξηση του αριθμού των υλοποιημένων νέων δυνατοτήτων από τα μέλη κάθε scrum ομάδας ανά έτος, η καλύτερη ενσωμάτωση των νέων προγραμματιστών που οδήγησε με τη σειρά της στην ταχύτερη αύξηση των δυνατοτήτων του τμήματος, καθώς και η σημαντική μείωση της δημιουργίας σφαλμάτων που φτάνουν στον τελικό πελάτη.