Στρατηγικό μάνατζμεντ και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω των ανθρωπίνων πόρων: μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ανθρώπινοι πόροι ; ΣτρατηγικήΠερίληψη
Ένας από τους πρωταρχικούς σκοπούς των επιχειρήσεων, πέραν της επιβίωσης, είναι η απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος. Τα τελευταία χρόνια και έχοντας αξιοποιήσει την πλειονότητα των πόρων τους, έχει παρατηρηθεί πως οι επιχειρήσεις επιδιώκουν σε πολλές περιπτώσεις να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω του ανθρωπίνου δυναμικού τους. Κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι πρωτίστως η εξέταση των θεωριών του Στρατηγικού Μάνατζμεντ και της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων ξεχωριστά ενώ σε ένα δεύτερο στάδιο εξετάζεται η μεταξύ τους συσχέτιση όσον αφορά τη δημιουργία αξίας.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του Στρατηγικού Μάνατζμεντ ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο αποτυπώνονται οι βασικές έννοιες γύρω από τη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Στη συνέχεια αναλύεται η σύνδεση μεταξύ των δύο θεωριών δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία αξίας μέσω των εργαζομένων ενώ επίσης γίνεται αναφορά στις στρατηγικές ανθρωπίνων πόρων που μπορούν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις.
Στο τελευταίο κεφάλαιο μελετάται η περίπτωση της Avis Rent A Car Θάσου. Συγκεκριμένα αναφέρονται αρχικά, κάποια ιστορικά στοιχεία τόσο για την Avis όσο και για την Avis Θάσου. Έπειτα επισημαίνονται οι πρακτικές ανθρωπίνου δυναμικού που έχει υιοθετήσει η Avis Θάσου.Τέλος αναλύεται η ανταγωνιστική στρατηγική που ακολουθεί και το πως οι εργαζόμενοι συμβάλουν σε αυτή αλλά παρατίθεται και η πρόταση στρατηγικής που δύναται να ακολουθήσει η εταιρεία τόσο σε επιχειρησιακό όσο και επιχειρηματικό επίπεδο.