Νευρομάρκετινγκ: η επίδραση των συναισθημάτων στην συμπεριφορά του καταναλωτή
Neuromarketing: the impact of emotions on consumer behavior
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Συναισθήματα ; Νευρομάρκετινγκ ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; ΝευροεπιστήμεςΠερίληψη
Το νευρομάρκετινγκ είναι ένα αναδυόμενο πεδίο του μάρκετινγκ που βασίζεται στη μελέτη του εγκεφάλου των καταναλωτών και βοηθά τους marketers να μετρήσουν σε πραγματικό χρόνο τις αποκρίσεις των καταναλωτών οι οποίες οφείλονται στις υποσυνείδητες σκέψεις και στα συναισθήματά τους. Πιο συγκεκριμένα, το νευρομάρκετινγκ συνδυάζει δύο πολύ ενδιαφέροντα επιστημονικά πεδία, δηλαδή το μάρκετινγκ και τη νευροεπιστήμη. Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές της νευροεπιστήμης οι ερευνητές, με τη βοήθεια ειδικών μηχανημάτων και μέσω της νευροαπεικόνισης, εξετάζουν τους καταναλωτές και αντλούν πολύ σημαντικές πληροφορίες για την καταναλωτική τους συμπεριφορά και τη λήψη των αγοραστικών τους αποφάσεων. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει την επιστήμη του νευρομάρκετινγκ και να αναλύσει την επίδραση που έχει στη συμπεριφορά του καταναλωτή. Αρχικά, παρουσιάζονται ορισμένες έννοιες σχετικά με το μάρκετινγκ και τους καταναλωτές και στη συνέχεια επεξηγούνται τα συναισθήματα και η σπουδαιότητα της νευροεπιστήμης. Έπειτα, γίνεται σημαντική αναφορά στο ρόλο του νευρομάρκετινγκ, στις τεχνικές του, καθώς και στα πλεονεκτήματα και του περιορισμούς του και παρουσιάζονται ορισμένες μελέτες περιπτώσεων εταιρειών που έχουν εφαρμόσει το νευρομάρκετινγκ. Τέλος, αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάχθηκε για τους σκοπούς της εργασίας και παραθέτονται τα βασικότερα συμπεράσματα της παρούσας ερευνητικής μελέτης.