Κουλτούρα και χρηματοπιστωτικό σύστημα
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσατάλμπαση, Μαρία - Άννα
Ημερομηνία
2020Επιβλέπων
Στεφανάδης, ΧριστόδουλοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κουλτούρα ; Χρηματοπιστωτικό σύστημα ; Θρησκεία ; Χρηματοπιστωτικά ιδρύματαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο η κουλτούρα μπήκε στον οικονομικό λόγο. Θα δούμε την άποψη οικονομολόγων αλλά και πολιτικών επιστημόνων, για το αν πρέπει ή όχι να περιλαμβάνεται η κουλτούρα μέσα σε μια οικονομική ανάλυση.
Αν και σε γενικές γραμμές η κουλτούρα είναι δύσκολο να οριστεί καθώς διαφέρει ανά την υφήλιο, στην οικονομία είναι αποδεκτό πως έχει την έννοια της εμπιστοσύνης. Η κουλτούρα επηρεάζει τα ατομικά χαρακτηριστικά συνεπώς έχει αντίκτυπο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Έτσι, τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάζονται μέσω διάφορων μηχανισμών εμπιστοσύνης.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται μελέτες πάνω σε αυτή τη θεωρία αλλά και νέα στοιχεία τα οποία διακρίνουν σε δύο κατηγορίες τον τρόπο που επηρεάζονται τα οικονομικά αποτελέσματα: πεποιθήσεις και προτιμήσεις.
Θα δούμε τη σύγχρονη, την παραδοσιακή και τη νομική θεωρία για τη χρηματοπιστωτική ανάπτυξη των χωρών αλλά και τον ρόλο που έχουν οι ενδιάμεσοι μέσα σε αυτή.
Στη μελέτη θα εξεταστεί το πώς η κουλτούρα ενός λαού με βάση τα δεδομένα τα οποία την πλαισιώνουν όπως είναι η θρησκεία επηρεάζουν τις χρηματοπιστωτικές αποφάσεις και γενικά τη λειτουργία των σχετικών ιδρυμάτων τα οποία καλούνται να προσαρμοστούν στις ανάγκες των καταναλωτών ανάλογα με τη κουλτούρα τους. Όπως αναφέρθηκε ο βασικός παράγον ανάπτυξης σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων έχει να κάνει με τη κουλτούρα μιας χώρας η οποία καθορίζει την άνωθεν σχέση. Στα κεφάλαια που ακολουθούν θα γίνει η μελέτη των σχέσεων αυτών βάση της κουλτούρας μιας χώρας ώστε να γίνει κατανοητή η σχέση καταναλωτών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.