Στρατηγικό μάνατζμεντ: η περίπτωση των στρατηγικών εστίασης - μελέτη περίπτωσης της ξενοδοχειακής αλυσίδας "Υάδες Heritage & hospitality"
Master Thesis
Συγγραφέας
Γάτου, Μαρία Δ.
Ημερομηνία
2007-05-03Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος, που εκτείνεται από το πρώτο έως και το έκτο κεφάλαιο, παρουσιάζει τις βασικές αρχές που διέπουν τη φιλοσοφία του Στρατηγικού Μάνατζμεντ και, την ίδια στιγμή, την αναγκαιότητα εφαρμογής τους που αναδύεται για την υγιή και επιτυχημένη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων, υπό το πρίσμα των πιέσεων που δημιουργεί το σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη στρατηγική εστίασης και στο κατά πόσο η υιοθέτηση της συγκεκριμένης επιχειρηματικής στρατηγικής μπορεί να προσφέρει σε μια εταιρεία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να την καταστήσει βιώσιμη.
Το δεύτερο μέρος, που συνίσταται από το έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο, επικεντρώνεται στον ξενοδοχειακό κλάδο και στη μελέτη της ξενοδοχειακής αλυσίδας “ΥΑΔΕΣ Heritage & Hospitality” η οποία δημιουργήθηκε πρόσφατα. Εστιάζοντας σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς και προσφέροντας ένα απόλυτα διαφοροποιημένο προϊόν από τον ανταγωνισμό, η “ΥΑΔΕΣ Heritage &
Hospitality” αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επιχείρησης που ακολουθεί τη στρατηγική εστίασης. Η προσπάθεια που επιδιώκεται στο έβδομο αυτό κεφάλαιο είναι να διερευνηθεί το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της εταιρείας ώστε να ανιχνευθούν στη συνέχεια τα δυνατά και αδύνατα σημεία της, αλλά και οι ευκαιρίες και οι απειλές που φαίνεται ότι μπορεί να αξιοποιήσει και να αποφύγει αντίστοιχα η τελευταία. Απώτερος στόχος είναι να εξακριβωθεί ο βαθμός στον οποίο η υιοθέτηση της στρατηγικής εστίασης μπορεί να της διασφαλίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ευνοϊκές προοπτικές επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.