Το branding ως στοιχείο της στρατηγικής των επιχειρήσεων και η συμβολή του στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος: μια πρωτογενής ποσοτική έρευνα στις επιχειρήσεις που εδρεύουν στην περιφέρεια Αττικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαζέκου, Μαρία
Ημερομηνία
2020-09-23Επιβλέπων
Πέκκα - Οικονόμου, ΒικτωρίαΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Branding ; Brand name ; Μάρκετινγκ ; Οφέλη ; Επιχειρήσεις ; Competitive advantageΠερίληψη
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας επιδιώκεται η διερεύνηση του branding, ως στοιχείο της στρατηγικής των σύγχρονων επιχειρηματικών οντοτήτων, και του βαθμού που αυτό αξιοποιείται από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και εδρεύουν στην περιφέρεια Αττικής. Συν τοις άλλοις, επιδιώκεται και ο εντοπισμός των ωφελειών που απορρέουν από το branding, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι ζωτικής σημασίας στοιχείο για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον έντονων ανταγωνιστικών πιέσεων. Η σημαντικότητα της εν λόγω μελέτης έγκειται στο ότι οι αντίστοιχες έρευνες, που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα γύρω από την αξιοποίηση του branding ως στοιχείου της στρατηγικής μάρκετινγκ των επιχειρήσεων, είναι ελάχιστες. Επομένως, καλύπτεται ένα μεγάλο βιβλιογραφικό κενό. Το ζήτημα πραγμάτευσης της εν λόγω μελέτης προσεγγίζεται διττά, δηλαδή μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και μέσω πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας. Η πρωτογενής έρευνα απευθύνθηκε σε 152 εργαζομένους, στελέχη ή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα πλήρως δομημένο ερωτηματολόγιο, που απαρτιζόταν από ερωτήσεις κλειστού τύπου. Από το ερωτηματολόγιο διαμορφώθηκαν οι δύο εξεταζόμενες μεταβλητές· η αξιοποίηση του branding και τα οφέλη αυτού. Εν τέλει, προέκυψε ότι οι επιχειρήσεις αξιοποιούν το μάρκετινγκ και το branding σε μέτριο προς ικανοποιητικό επίπεδο. Τα αποκομιζόμενα οφέλη από το branding είναι πολύ ικανοποιητικά και τα βασικότερα εξ αυτών είναι η διαμόρφωση της εικόνας και φήμης της εταιρείας, η δημοτικότητα αυτής και η ενίσχυση του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Επίσης, εντοπίστηκε θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ της αξιοποίησης του branding και των αποκομιζόμενων ωφελειών.