Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικής παρέμβασης που αξιοποιεί ένα χωρο-ευαίσθητο παιχνίδι για τη γνωριμία με σημεία τοπικού πολιτιστικού ενδιαφέροντος και την ανάδειξη της έννοιας της Πολιτότητας και του Πολίτη
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση για τη Πολιτότητα ; Κινητή μάθηση ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Μάθηση βασισμένη σε παιχνίδια ; Χωρο-ευαίσθητο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας ; Μαθησιακά αποτελέσματαΠερίληψη
Η Εκπαίδευση σχετικά με την Πολιτότητα (Citizenship Education) αποτελεί βασική επιδίωξη των σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σπουδών και μία από τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που οι νέοι καλούνται να αναπτύξουν. Ως εκπαιδευτική αναγκαιότητα προβάλλεται η αλληλεπίδραση των νέων μαθητών με την κοινωνία, την κοινότητα, τα μέλη και τις δομές της και η απόκτηση γνώσεων υπό τη συστηματική και οργανωμένη εκπαίδευση για την Πολιτική Αγωγή και την ενεργό Πολιτότητα. Οι σύγχρονες τεχνολογίες με τα μέσα, τα εργαλεία και τις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν εισέρχονται δυναμικά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα αναδιαμορφώνοντάς την και προσφέροντάς της νέες προοπτικές. Η Κινητή Μάθηση, η Επαυξημένη Πραγματικότητα και η Μάθηση που στηρίζεται στο παιχνίδι αναδύονται ως τεχνολογικά μέσα και μεθοδολογίες που φέρουν προστιθέμενη αξία στη μάθηση και τη διδασκαλία. Η παρούσα έρευνα παρουσιάζει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικής παρέμβασης που θέτει στο επίκεντρό της το παιχνίδι Επαυξημένης Πραγματικότητας χώρου «Στα ίχνη του Η.Λ.Ι.Α.Δ.Η.». Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των φορητών συσκευών και των χωρο-ευαίσθητων παιχνιδιών Επαυξημένης Πραγματικότητας, εξετάζονται τα μαθησιακά αποτελέσματα της εκπαιδευτικής παρέμβασης που στηρίζεται στη χρήση του σοβαρού παιχνιδιού για τη γνωριμία μαθητών Β’ Γυμνασίου με σημεία τοπικού πολιτιστικού ενδιαφέροντος και με την ανάδειξη των διαστάσεων της έννοιας της Πολιτότητας και του Πολίτη. Επιπλέον, διερευνώνται οι απόψεις και οι στάσεις των συμμετεχόντων αναφορικά με τη χρήση του παιχνιδιού στη διδασκαλία. Τα αποτελέσματα, όπως προκύπτουν από αξιολογήσεις και ερωτηματολόγια, αναδεικνύουν την ωφέλεια της εκπαιδευτικής δράσης στη διεύρυνση των γνώσεων των μαθητών. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζουν την αποδοχή της δραστηριότητας από τους μαθητές, οι οποίοι διαμορφώνουν θετικές απόψεις για την χρησιμότητα, την ευκολία χρήσης, την ελκυστικότητα και την απόλαυση του σχεδιασμένου παιχνιδιού καθώς και θετική στάση αναφορικά με τη χρήση και με την πρόθεση για μελλοντική αξιοποίηση.