An evaluation framework for Massive Open Online Courses for Professional Development (MOOCs4PD): the case of the Learn2Analyze MOOC
Μέθοδος αξιολόγησης μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων για επαγγελματική ανάπτυξη: η περίπτωση του Learn2Analyze MOOC
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Evaluation of MOOCs ; Perceived competenced advancement ; Educational Data Literacy Competence Profile ; Learn2Analyze MOOC ; MOOCs for professional developmentΠερίληψη
Τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (ΜΑΔΜ) μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη επαγγελματικών ικανοτήτων σε μαζική κλίμακα. Παρ' όλα αυτά, στη βιβλιογραφία αναφέρονται ως αδυναμίες των ΜΑΔΜ, τα χαμηλά ποσοστά ολοκλήρωσης, η περιορισμένη εμπλοκή και αλληλεπίδραση με την κοινότητα του ΜΑΔΜ και η έλλειψη αξιόπιστης αξιολόγησης κατάκτησης των επαγγελματικών ικανοτήτων.
Η παρούσα έρευνα προτείνει ένα πλαίσιο αξιολόγησης των ΜΑΔΜ για επαγγελματική ανάπτυξη βασισμένο στην επιτευχθείσα ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως γίνεται αντιληπτή από τους συμμετέχοντες. Η αξιολόγηση στοχεύει στη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με το προφίλ των εκπαιδευόμενων και την προσλαμβάνουσα μαθησιακή εμπειρία. Το βασικό ερώτημα είναι:
«Ποιες είναι οι πιθανές περιοχές βελτίωσης ενός Μαζικού Ανοιχτού Διαδικτυακού Μαθήματος για επαγγελματική ανάπτυξη βασισμένου σε πλαίσιο προσόντων, ώστε να βελτιωθεί η μαθησιακή εμπειρία και να επιτευχθεί αποτελεσματικά η ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων;»
Για την επικύρωση του προτεινόμενου πλαισίου αξιολόγησης, παρουσιάζεται η εφαρμογή του στην περίπτωση του Learn2Analyze MOOC, ενός ΜΑΔΜ που στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων αξιοποίησης εκπαιδευτικών δεδομένων και απευθύνεται σε επαγγελματίες ψηφιακής εκπαίδευσης.