Μοντελοποίηση κατατομής μαθητή
Modelling of student's profile
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οντολογία ; OWL ; Εξατομικευμένη μάθηση ; Μοντελοποίηση εκπαιδευομένου ; Σημασιολογικός ΙστόςΠερίληψη
Έχοντας περάσει το κατώφλι του 21ου αιώνα παρατηρούμε την αλλαγή η οποία συμβαίνει στην
κοινωνία μας. H βιομηχανική εποχή που χρειαζόταν εργατικό δυναμικό για να εκτελεί
τυποποιημένες εργασίες έχει τελειώσει και ανατέλλει μία νέα εποχή, αυτή της πληροφορίας. Στην
εποχή της πληροφορίας η γνώση είναι το νέο νόμισμα και η εκπαίδευση οφείλει να ανταποκριθεί σε
αυτή την αλλαγή. Μέσα από την εξατομικευμένη και προσωποποιημένη διαδικασία μάθησης
οφείλει να αγκαλιάσει όλους τους εκπαιδευόμενους και να τους οδηγήσει σε δια βίου μάθηση και
σε βαθιά κατανόηση της νέας γνώσης.
Τεχνολογίες της πληροφορικής εντάσσονται στην διαδικασία μάθησης αποτελώντας βοηθούς
στην προσπάθεια που καταβάλει ο εκπαιδευόμενος αλλά και ο εκπαιδευτικός. Συστήματα όπως τα
Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Πολυμέσων (ΠΕΣΥ) και τα Ευφυή Συστήματα
Διδασκαλίας (ΕΣΔ) προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες του εκπαιδευομένου για να του
προσφέρουν όχι μόνο γνώση αλλά και μάθηση με τρόπο που να είναι κατανοητή από τον
εκπαιδευόμενο-χρήστη. Σε αυτό το εκπαιδευτικό πλαίσιο αρχίζει και η ένταξη των τεχνολογιών
Σημασιολογικού Ιστού όπως τα πολυπρακτορικά συστήματα, η τεχνητή νοημοσύνη στην
εκπαίδευση και η χρήση οντολογιών.
Στην παρούσα εργασία, προτείνεται μία μοντελοποίηση εκπαιδευομένου που απώτερο σκοπό
έχει την ανάπτυξη και κατασκευή μίας οντολογίας η οποία θα μπορεί να κατηγοριοποιήσει,
ταξινομήσει αλλά και να εξάγει γνώση για τα χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευομένου σε μία
προσπάθεια για παροχή εξατομικευμένης εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας την βηματική ανάπτυξη
των οντολογιών, αναλύεται το πλαίσιο της μοντελοποίησης, απαιτήσεις, σενάρια χρήσης, τα δομικά
στοιχεία της οντολογία ενώ τεκμηριώνεται η ορθότητα και η πληρότητα της μέσω της χρήσης
SPARQL. Παρουσιάζονται τα συμπεράσματα, οι περιορισμοί καθώς και η περαιτέρω ερευνητική
δραστηριότητα που πρέπει να γίνει πάνω στην προτεινόμενη οντολογία ώστε αυτή να καταστεί ένα
λειτουργικό σύστημα εκπαίδευσης.