Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μοντελοποίηση κατατομής μαθητή

dc.contributor.advisorΒούρος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΒέλλιος, Ιωάννης
dc.date.accessioned2020-06-30T09:16:02Z
dc.date.available2020-06-30T09:16:02Z
dc.date.issued2017-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12782
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/205
dc.description.abstractΈχοντας περάσει το κατώφλι του 21ου αιώνα παρατηρούμε την αλλαγή η οποία συμβαίνει στην κοινωνία μας. H βιομηχανική εποχή που χρειαζόταν εργατικό δυναμικό για να εκτελεί τυποποιημένες εργασίες έχει τελειώσει και ανατέλλει μία νέα εποχή, αυτή της πληροφορίας. Στην εποχή της πληροφορίας η γνώση είναι το νέο νόμισμα και η εκπαίδευση οφείλει να ανταποκριθεί σε αυτή την αλλαγή. Μέσα από την εξατομικευμένη και προσωποποιημένη διαδικασία μάθησης οφείλει να αγκαλιάσει όλους τους εκπαιδευόμενους και να τους οδηγήσει σε δια βίου μάθηση και σε βαθιά κατανόηση της νέας γνώσης. Τεχνολογίες της πληροφορικής εντάσσονται στην διαδικασία μάθησης αποτελώντας βοηθούς στην προσπάθεια που καταβάλει ο εκπαιδευόμενος αλλά και ο εκπαιδευτικός. Συστήματα όπως τα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Πολυμέσων (ΠΕΣΥ) και τα Ευφυή Συστήματα Διδασκαλίας (ΕΣΔ) προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες του εκπαιδευομένου για να του προσφέρουν όχι μόνο γνώση αλλά και μάθηση με τρόπο που να είναι κατανοητή από τον εκπαιδευόμενο-χρήστη. Σε αυτό το εκπαιδευτικό πλαίσιο αρχίζει και η ένταξη των τεχνολογιών Σημασιολογικού Ιστού όπως τα πολυπρακτορικά συστήματα, η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση και η χρήση οντολογιών. Στην παρούσα εργασία, προτείνεται μία μοντελοποίηση εκπαιδευομένου που απώτερο σκοπό έχει την ανάπτυξη και κατασκευή μίας οντολογίας η οποία θα μπορεί να κατηγοριοποιήσει, ταξινομήσει αλλά και να εξάγει γνώση για τα χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευομένου σε μία προσπάθεια για παροχή εξατομικευμένης εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας την βηματική ανάπτυξη των οντολογιών, αναλύεται το πλαίσιο της μοντελοποίησης, απαιτήσεις, σενάρια χρήσης, τα δομικά στοιχεία της οντολογία ενώ τεκμηριώνεται η ορθότητα και η πληρότητα της μέσω της χρήσης SPARQL. Παρουσιάζονται τα συμπεράσματα, οι περιορισμοί καθώς και η περαιτέρω ερευνητική δραστηριότητα που πρέπει να γίνει πάνω στην προτεινόμενη οντολογία ώστε αυτή να καταστεί ένα λειτουργικό σύστημα εκπαίδευσης.el
dc.format.extent192el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΜοντελοποίηση κατατομής μαθητήel
dc.title.alternativeModelling of student's profileel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENHaving crossed the threshold of the 21st century we can observe the change that is happening in our society, the industrial era that needed manpower to perform standard operations is over and a new era dawns, the information era. In this era, knowledge is the new currency and education should respond to this change. Through individualised and personalised learning process education should embrace all learners and lead them to a lifelong learning and a deeper understanding of new knowledge. Information technologies are part of the learning process, becoming assistants to the effort made by the learner and the teacher. Systems such as Adaptive Educational Multimedia Systems (AEMS) and Intelligent Tutoring Systems (ITS) adapt to the needs of the learner in order to offer not only knowledge but also learning in a way that is understandable to the student-user. In this educational context starts the integration of Semantic Web technologies such as multi-agent systems, artificial intelligence in education and the use of ontologies. In this paper, it is proposed a learner modelling where the ultimate goal is the development and construction of an ontology that can categorise, classify and extract knowledge about the characteristics of a learner in an effort to provide personalised education. Using the stepwise development of ontologies, the context of modelling, requirements, use cases, the building blocks of the ontology are analysed. In addition to than, the correctness and completeness of the ontology is documented via SPARQL use. In this paper there are presented, the conclusions, the limitations and the further research work needed to be done on the proposed ontology in order to make it a functioning educational system.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΟντολογίαel
dc.subject.keywordOWLel
dc.subject.keywordΕξατομικευμένη μάθησηel
dc.subject.keywordΜοντελοποίηση εκπαιδευομένουel
dc.subject.keywordΣημασιολογικός Ιστόςel
dc.date.defense2017-02-03


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»