dc.contributor.advisor | Βούρος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Βέλλιος, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T09:16:02Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T09:16:02Z | |
dc.date.issued | 2017-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12782 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/205 | |
dc.description.abstract | Έχοντας περάσει το κατώφλι του 21ου αιώνα παρατηρούμε την αλλαγή η οποία συμβαίνει στην
κοινωνία μας. H βιομηχανική εποχή που χρειαζόταν εργατικό δυναμικό για να εκτελεί
τυποποιημένες εργασίες έχει τελειώσει και ανατέλλει μία νέα εποχή, αυτή της πληροφορίας. Στην
εποχή της πληροφορίας η γνώση είναι το νέο νόμισμα και η εκπαίδευση οφείλει να ανταποκριθεί σε
αυτή την αλλαγή. Μέσα από την εξατομικευμένη και προσωποποιημένη διαδικασία μάθησης
οφείλει να αγκαλιάσει όλους τους εκπαιδευόμενους και να τους οδηγήσει σε δια βίου μάθηση και
σε βαθιά κατανόηση της νέας γνώσης.
Τεχνολογίες της πληροφορικής εντάσσονται στην διαδικασία μάθησης αποτελώντας βοηθούς
στην προσπάθεια που καταβάλει ο εκπαιδευόμενος αλλά και ο εκπαιδευτικός. Συστήματα όπως τα
Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα Πολυμέσων (ΠΕΣΥ) και τα Ευφυή Συστήματα
Διδασκαλίας (ΕΣΔ) προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες του εκπαιδευομένου για να του
προσφέρουν όχι μόνο γνώση αλλά και μάθηση με τρόπο που να είναι κατανοητή από τον
εκπαιδευόμενο-χρήστη. Σε αυτό το εκπαιδευτικό πλαίσιο αρχίζει και η ένταξη των τεχνολογιών
Σημασιολογικού Ιστού όπως τα πολυπρακτορικά συστήματα, η τεχνητή νοημοσύνη στην
εκπαίδευση και η χρήση οντολογιών.
Στην παρούσα εργασία, προτείνεται μία μοντελοποίηση εκπαιδευομένου που απώτερο σκοπό
έχει την ανάπτυξη και κατασκευή μίας οντολογίας η οποία θα μπορεί να κατηγοριοποιήσει,
ταξινομήσει αλλά και να εξάγει γνώση για τα χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευομένου σε μία
προσπάθεια για παροχή εξατομικευμένης εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας την βηματική ανάπτυξη
των οντολογιών, αναλύεται το πλαίσιο της μοντελοποίησης, απαιτήσεις, σενάρια χρήσης, τα δομικά
στοιχεία της οντολογία ενώ τεκμηριώνεται η ορθότητα και η πληρότητα της μέσω της χρήσης
SPARQL. Παρουσιάζονται τα συμπεράσματα, οι περιορισμοί καθώς και η περαιτέρω ερευνητική
δραστηριότητα που πρέπει να γίνει πάνω στην προτεινόμενη οντολογία ώστε αυτή να καταστεί ένα
λειτουργικό σύστημα εκπαίδευσης. | el |
dc.format.extent | 192 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Μοντελοποίηση κατατομής μαθητή | el |
dc.title.alternative | Modelling of student's profile | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Having crossed the threshold of the 21st century we can observe the change that is happening in
our society, the industrial era that needed manpower to perform standard operations is over and a
new era dawns, the information era. In this era, knowledge is the new currency and education
should respond to this change. Through individualised and personalised learning process education
should embrace all learners and lead them to a lifelong learning and a deeper understanding of new
knowledge.
Information technologies are part of the learning process, becoming assistants to the effort made
by the learner and the teacher. Systems such as Adaptive Educational Multimedia Systems (AEMS)
and Intelligent Tutoring Systems (ITS) adapt to the needs of the learner in order to offer not only
knowledge but also learning in a way that is understandable to the student-user. In this educational
context starts the integration of Semantic Web technologies such as multi-agent systems, artificial
intelligence in education and the use of ontologies.
In this paper, it is proposed a learner modelling where the ultimate goal is the development and
construction of an ontology that can categorise, classify and extract knowledge about the
characteristics of a learner in an effort to provide personalised education. Using the stepwise
development of ontologies, the context of modelling, requirements, use cases, the building blocks
of the ontology are analysed. In addition to than, the correctness and completeness of the ontology
is documented via SPARQL use. In this paper there are presented, the conclusions, the limitations
and the further research work needed to be done on the proposed ontology in order to make it a
functioning educational system. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Οντολογία | el |
dc.subject.keyword | OWL | el |
dc.subject.keyword | Εξατομικευμένη μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Μοντελοποίηση εκπαιδευομένου | el |
dc.subject.keyword | Σημασιολογικός Ιστός | el |
dc.date.defense | 2017-02-03 | |