Η επίπτωση στην τιμή της μετοχής από την ανακοίνωση απόκτησης εμπορικού σήματος (trademark - TM) στις ΗΠΑ
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εμπορικά σήματα ; Τιμές των μετοχών ; Ανακοινώσεις ; Μελέτη γεγονότων ; Κατοχύρωση σημάτων ; ΚαινοτομίαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη της επίπτωσης που έχουν οι ανακοινώσεις εμπορικών σημάτων στις Η.Π.Α. στις τιμές των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών στα χρηματιστήρια NASDAQ & NYSE για την περίοδο 2012-2016. Τα εμπορικά σήματα μπορούν να προσδώσουν σημαντική υπεραξία στις επιχειρήσεις και οι αποφάσεις για τη διαχείριση των εν λόγω χαρτοφυλακίων τους είναι ιδιαίτερα σημαντική. Επίσης μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη της αντίδρασης των τιμών των μετοχών στις συγκεκριμένες ανακοινώσεις ώστε οι επενδυτές να μπορούν να λάβουν επενδυτικές αποφάσεις και να προφυλαχθούν στην περίπτωση που απαιτείται.
Η υλοποίηση της έρευνας έγινε την χρήση της μεθόδου μελέτης γεγονότων και την μέτρηση των μη κανονικών αποδόσεων, με χρονικό παράθυρο γεγονότος είκοσι ημέρες πριν και μετά την ανακοίνωση των εμπορικών σημάτων. Οι μέσες μη κανονικές αθροιστικές αποδόσεις για το σύνολο των ανακοινώσεων εμφάνισαν ανοδική τάση, δηλαδή θετική απόδοση στο τέλος του εξεταζόμενου χρονικού διαστήματος. Οι αποδόσεις αυτές όμως δεν ήταν στατιστικά σημαντικές, συνεπώς το τελικό αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε ότι οι ανακοινώσεις εμπορικού σήματος δεν επιδρούν στις αποδόσεις των μετοχών. Τέλος από τις περιπτώσεις όπου διαπιστώθηκε σημαντική στατιστική επίδραση, υπήρξαν διαφορετικές αντιδράσεις ανάλογα τον κλάδο που ανήκαν οι επιχειρήσεις. Ενδεχομένως τα εμπορικά σήματα έχουν μεγαλύτερες επιδράσεις σε διαφορετικούς κλάδους και ιδίως στις εταιρείες των κλάδων πληροφορικής και φαρμακευτικών προϊόντων.