Παράγοντες πιστότητας πελατών και μεριδίου πορτοφολιού στην λιανική τραπεζική
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πιστότητα πελατών ; Μερίδιο πορτοφολιού ; Λιανική τραπεζικήΠερίληψη
Ο βασικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι παράγοντες πελατειακής πιστότητας αλλά και οι παράγοντες που επηρεάζουν το μερίδιο του πορτοφολιού των πελατών στον κλάδο της λιανικής τραπεζικής, στην Ελληνική αγορά.
Η ερευνά βασίστηκε σε πρωτογενή δεδομένα και συγκεκριμένα στη χρήση ερωτηματολογίων. Έτσι τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από 260 πελάτες λιανικής τραπεζικής υποδηλώνουν ότι μεγάλο ποσοστό της διακύμανσης στις εξαρτημένες μεταβλητές της έρευνας, μπορεί να προβλεφθεί από 6 κύριους παράγοντες.
Όσον αφορά τους ερευνητικούς στόχους συμπεράναμε πως τόσο η πιστότητα των πελατών όσο και το μερίδιο πορτοφολιού τους, επηρεάζονται κατά κύριο λόγο από την ευκολία στη χρήση και την ασφάλεια της πλατφόρμας ηλεκτρονικής τραπεζικής της κάθε τράπεζας. Ωστόσο κάποιες εξίσου σημαντικές επιρροές στη πιστότητα και στο μερίδιο πορτοφολιού ασκούν τα επιτόκια των καταθέσεων, των δανείων αλλά και οι προμήθειες που χρεώνουν οι τράπεζες για την εκτέλεση των καθημερινών τραπεζικών συναλλαγών. Τέλος, τα προγράμματα πιστότητας-επιβράβευσης που προσφέρουν οι τράπεζες, βρέθηκε ότι αποτελούν σημαντικό παράγοντα μακροχρόνιας πρόθεσης παραμονής στην κύρια τράπεζα.