Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση - παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των στοιχείων της επαυξημένης πραγματικότητας βασισμένων στη θεωρία challenge-based learning για την ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα σε παιδιά νηπιαγωγείου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Educational robotics ; Bee-Bot ; Challenge-based learning ; Gamification ; Elements of AR ; 21st century skillsΠερίληψη
Με την παρούσα ερευνητική προσέγγιση επιχειρείται η δημιουργία ενός παιχνιδοποιημένου περιβάλλοντος μάθησης που θα είναι ικανό να καλλιεργήσει και να ενισχύσει δεξιότητες 21ου αιώνα σε παιδιά νηπιακής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα δεξιότητες που σχετίζονται με τον προφορικό λόγο, την συνεργασία, την επίλυση προβλήματος αλλά και την υπολογιστική σκέψη.
Για τους σκοπούς της διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία βασίζεται στην εκπαιδευτική ρομποτική, σε στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας και στην παιδαγωγική θεωρία challenge-based learning ενσωματώνοντας τις στρατηγικές six thinking hats, 5W1H και κατάλληλα στοιχεία παιχνιδοποίησης. Η παρούσα εκπαιδευτική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε 21 μαθητές νηπιαγωγείου με οικειοθελής συμμετοχή.
Η ανάλυση της συγκεκριμένης μελέτης πραγματοποιήθηκε με ποιοτική ανάλυση των δεδομένων μέσω της συμμετοχικής παρατήρησης, του ερωτηματολογίου του παρατηρητή, των ερωτηματολογίων και των ζωγραφιών των παιδιών. Μέσω της ανάλυσης των αποτελεσμάτων αναδείχθηκε ότι η αρωγή της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης στην καλλιέργεια και στην ενίσχυση δεξιοτήτων 21ου αιώνα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ήταν σημαντική.
Η βασική συνεισφορά της παρούσας ερευνητικής διπλωματικής μελέτης έγκειται στον σχεδιασμό μίας εκπαιδευτικής παρέμβασης, η οποία συνδυάζει την εκπαιδευτική ρομποτική αλλά και τα στοιχεία της επαυξημένης πραγματικότητας, κατάλληλα προσαρμοσμένη στις ανάγκες παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ανάγκη επαφής των μαθητών νηπιαγωγείου με σύγχρονες μορφές τεχνολογίας φανερώνεται μέσω της μελέτης αυτής και θεωρείται πλέον επιτακτική διότι είναι ικανές να αναπτύξουν και να ενισχύσουν σημαντικές δεξιότητες στους μικρούς μαθητές.