dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Καλκαβούρα, Χρυσούλα | |
dc.date.accessioned | 2020-02-06T07:46:12Z | |
dc.date.available | 2020-02-06T07:46:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12610 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/33 | |
dc.description.abstract | Με την παρούσα ερευνητική προσέγγιση επιχειρείται η δημιουργία ενός παιχνιδοποιημένου περιβάλλοντος μάθησης που θα είναι ικανό να καλλιεργήσει και να ενισχύσει δεξιότητες 21ου αιώνα σε παιδιά νηπιακής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα δεξιότητες που σχετίζονται με τον προφορικό λόγο, την συνεργασία, την επίλυση προβλήματος αλλά και την υπολογιστική σκέψη.
Για τους σκοπούς της διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία βασίζεται στην εκπαιδευτική ρομποτική, σε στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας και στην παιδαγωγική θεωρία challenge-based learning ενσωματώνοντας τις στρατηγικές six thinking hats, 5W1H και κατάλληλα στοιχεία παιχνιδοποίησης. Η παρούσα εκπαιδευτική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε 21 μαθητές νηπιαγωγείου με οικειοθελής συμμετοχή.
Η ανάλυση της συγκεκριμένης μελέτης πραγματοποιήθηκε με ποιοτική ανάλυση των δεδομένων μέσω της συμμετοχικής παρατήρησης, του ερωτηματολογίου του παρατηρητή, των ερωτηματολογίων και των ζωγραφιών των παιδιών. Μέσω της ανάλυσης των αποτελεσμάτων αναδείχθηκε ότι η αρωγή της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης στην καλλιέργεια και στην ενίσχυση δεξιοτήτων 21ου αιώνα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ήταν σημαντική.
Η βασική συνεισφορά της παρούσας ερευνητικής διπλωματικής μελέτης έγκειται στον σχεδιασμό μίας εκπαιδευτικής παρέμβασης, η οποία συνδυάζει την εκπαιδευτική ρομποτική αλλά και τα στοιχεία της επαυξημένης πραγματικότητας, κατάλληλα προσαρμοσμένη στις ανάγκες παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ανάγκη επαφής των μαθητών νηπιαγωγείου με σύγχρονες μορφές τεχνολογίας φανερώνεται μέσω της μελέτης αυτής και θεωρείται πλέον επιτακτική διότι είναι ικανές να αναπτύξουν και να ενισχύσουν σημαντικές δεξιότητες στους μικρούς μαθητές. | el |
dc.format.extent | 184 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση - παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των στοιχείων της επαυξημένης πραγματικότητας βασισμένων στη θεωρία challenge-based learning για την ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα σε παιδιά νηπιαγωγείου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | This study aims to create a playful learning environment that will be able to cultivate and enhance 21st century skills in toddlers and more specifically skills related to spoken word, collaboration, problem solving and computational thinking.
For the purposes of the thesis, an educational intervention based on robotics, augmented reality elements and challenge-based learning theory was designed and implemented, incorporating the "six thinking hats" strategy, 5W1H and appropriate play elements. This educational activity was carried out on 21 kindergarten students with voluntary participation.
The analysis of this study was performed by qualitative analysis of the data, through participatory observation, observer's questionnaire and children's drawings. The analysis of the results showed that the contribution of this educational intervention to the cultivation and reinforcement of 21st century skills in preschool children was important.
The main contribution of this research thesis is to design an educational intervention that combines robotics and augmented reality elements, tailored to the needs of preschool children. The need for kindergarten students to be in touch with modern forms of technology is revealed through this study and is now considered imperative because they are capable of developing and enhancing important skills for young pupils. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Educational robotics | el |
dc.subject.keyword | Bee-Bot | el |
dc.subject.keyword | Challenge-based learning | el |
dc.subject.keyword | Gamification | el |
dc.subject.keyword | Elements of AR | el |
dc.subject.keyword | 21st century skills | el |
dc.date.defense | 2020-01-31 | |