Στρατηγικό μάνατζμεντ και στρατηγική λογιστικής διαχείρισης για την απόκτηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων: μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Λογιστική διαχείριση ; Ναυπηγεία ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία, που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Λογιστική και Έλεγχος Επιχειρήσεων και Δημοσίων Οργανισμών, εξετάζει τον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, ασχολείται με την ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος του κλάδου και παρέχει μία ανάλυση στρατηγικής εταιρείας ναυπήγησης πλοίων, η οποία κατέχει σημαντική θέση στον κλάδο. Η ανάλυση του θέματος εκτυλίσσεται σε πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, η εργασία ξεκινά με μία εκτενή αναφορά στις βασικές έννοιες της στρατηγικής και του στρατηγικού μάνατζμεντ. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύεται ο κλάδος των ελληνικών ναυπηγείων καθώς και την επίδραση αυτού στην Οικονομία και στην Κοινωνία. Έπειτα, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο κλάδος των ελληνικών ναυπηγείων, εντός του οποίου ανταγωνίζονται οι εταιρείες και γίνεται ανάλυση στο εξωτερικό περιβάλλον του. Με την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος μπορούμε να αναγνωρίσουμε τις ευκαιρίες και τις απειλές για τον εξεταζόμενο κλάδο. Στη συνέχεια, στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας που μελετάμε. Παρουσιάζεται η αποστολή, το όραμα της εταιρείας και οι εσωτερικές της διαδικασίες. Με τον τρόπο αυτό είναι εύκολο να αναγνωριστούν οι δυνάμεις και οι αδυναμίες της. Στο πέμπτο κεφάλαιο, καθορίζονται σε μορφή πινάκων οι δυνάμεις, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές (S.W.O.T.). Επίσης, καταγράφονται οι τρέχουσες στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία και διευρύνονται οι ικανότητές της που είναι καθοριστικές για την επιτυχία της στρατηγικής της. Περαιτέρω αξιολογούνται εναλλακτικές στρατηγικές σε σχέση με τις θεμελιώδης ικανότητες της εταιρείας για να διατηρήσει τη θέση της. Στο τέλος γίνεται αναφορά στην εναλλακτική στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθηθεί από την εταιρεία, ούτως ώστε να πετύχει τους σκοπούς που έχει θέσει η διοίκηση.