Μελετώντας την έννοια “Internal brand equity” και τη αξία του branding σε εργαζόμενους στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
FMCG ; Marketing ; Branding ; Internal marketing ; Brand loyalty ; Επώνυμο προϊόν ; ΚαταναλωτέςΠερίληψη
H υπεραξία που προσδίδεται σε μία υπηρεσία λόγω των εργαζομένων της περιγράφεται με τον όρο internal branding equity (Baumgarth & Schmidt, 2010). Στην παρακάτω εργασία διατυπώνεται και αναλύεται μία παραλλαγή των μοντέλων των Baumgarth & Schmidt / Ballester & Aleman, που έχει σαν στόχο την πρόβλεψη του internal brand equity.Μέρος της εργασίας περιέχει ερωτηματολόγιο που αφορά καταναλωτές στην Ελλάδα και κατά πόσο το brand loyalty σχετίζεται με το Brand Equity. Επιπλέον το υπόλοιπη εργασία περιλαμβάνει ερωτηματολόγιο που αφορά τους καταναλωτές στην Ελλάδα και συμπληρώθηκε από περίπου 80 εργαζόμενους σε εταιρείες FMCG. Συνολικά επαληθεύτηκαν στατιστικά σχεδόν όλες οι υποθέσεις του μοντέλου και προέκυψε ότι για τους εργαζομένους ισχύουν τα παρακάτω:
1. Οι εταιρίες όπου εργάζονται θέτουν στο κέντρο τους της μάρκες τους και αναπτύσσονται γύρω από αυτές. Αυτή η τακτική δημιουργεί στους εργαζόμενους ψυχολογικό δεσμό με τις μάρκες της εταιρείας του, τους δίνει περισσότερη γνώση για τις μάρκες και κάνει σαφή την αξία της μάρκας για το γενικότερο καλό της επιχείρησης.
2. Οι εργαζόμενοι ξέροντας ότι η επωνυμία των προϊόντων των επιχειρήσεων που εργάζονται αποτελεί κλειδί για την ευημερία της επιχείρησης, έχουν την τάση να εντείνουν τη γνώση τους για τα προϊόντα που παράγουν κ εμπορεύονται.
3. Η υπεραξία που δημιουργείται στον εργαζόμενο χάρι στην επωνυμία των προϊόντων που παράγει η επιχείρηση όπου εργάζεται εξαρτάται από το ψυχολογικό δεσμό που εκείνος έχει αναπτύξει με τις μάρκες της εταιρείας του, τη γνώση για αυτές και την αντίληψη που εκείνος έχει για το ρόλο της μάρκας γενικότερα για την επιχείρηση.