Ο ρόλος του διαδικτύου στην ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαδίκτυο ; Επιχειρηματικά μοντέλα ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την ανάλυση των επιχειρηματικών μοντέλων που έχουν αναπτυχθεί μέσω του Διαδικτύου, τη στρατηγική που συνδυάζεται με τα εκάστοτε επιχειρηματικά μοντέλα, καθώς και την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Σκοπός της εργασίας είναι η ανάδειξη και συσχέτιση των επιχειρηματικών μοντέλων, που βασίζονται στο Διαδίκτυο, με την απόκτηση και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τα Διαδικτυακά επιχειρηματικά μοντέλα είναι αρκετά και συνεχώς μεταλάσσονται. Στο πρώτο μέρος της διπλωματικής εργασίας παρουσιάζονται μερικά από τα πιο γνωστά μοντέλα. Τα μοντέλα που παρουσιάζονται περιλαμβάνουν Διαδυκτυακά μοντέλα εσόδων, μοντέλα διαφήμισης και προώθησης καθώς και μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας αναλύεται η σύνδεση των μοντέλων με τη στρατηγική υλοποίησης, την καινοτομία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τέλος παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης μίας επιχείρησης, που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο και διατηρεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλάζοντας ή εμπλουτίζοντας το επιχειρηματικό της μοντέλο. Η συλλογή των εμπειρικών δεδομένων βασίζεται στη μέθοδο της συμμετοχικής παρατήρησης και η ανάλυσή τους αναδεικνύει τη σύνδεση που μπορεί να υπάρχει μεταξύ της στρατηγικής, των επιχειρηματικών μοντέλων και της απόκτησης ή διατήρησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι μια επιχείρηση χρειάζεται να συνδυάζει επιχειρηματικά μοντέλα με την στρατηγική και την καινοτομία, ώστε να έχει διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.