Fairtrade and modern marketing practices
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Χριστίνα - Μαρία
Ημερομηνία
2019Επιβλέπων
Πανηγυράκης, ΓεώργιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Fairtrade ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Ηθική ; NestleΠερίληψη
Το Fairtrade δημιουργήθηκε με κύριο σκοπό την προώθηση ενός καλύτερου βιοτικού επιπέδου για τους παραγωγούς των αναπτυσσόμενων χωρών καθώς και την ενθάρρυνση της αειφόρου ανάπτυξης των συγκεκριμένων κοινωνιών. Έτσι, θα μπορούσαμε να πούμε πολύ γενικευμένα ότι το Fairtrade ασχολείται με τη μείωση της φτώχειας και ότι έχει εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό κίνημα που συνδυάζει ένα εναλλακτικό επιχειρηματικό μοντέλο με τον ακτιβισμό. Το Fairtrade διακρίνεται μεταξύ των κοινωνικών κινημάτων όχι μόνο γιατί ένας από τους πρωταρχικούς του στόχους είναι η πώληση προϊόντων από περιθωριοποιημένους νότιους παραγωγούς, αλλά και γιατί οι άνθρωποι στις ευημερούσες χώρες μπορούν και καθορίζουν την παγκόσμια κοινωνική δικαιοσύνη με τις αποφάσεις αγοράς τους. Το παρόν έγγραφο εξετάζει την ηθική εμπορίας τόσο των Fairtrade προϊόντων όσο και των κριτηρίων με τα οποία οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα του κινήματος, καθώς το Fairtrade μετατοπίζεται όλο και περισσότερο από ένα σύστημα διανομής που στηρίζεται σε εναλλακτικούς διαύλους διανομής (καταστήματα, παζάρια, εκθέσεις, εκκλησιαστικές ομάδες) σε ένα πιο συμβατικό σύστημα διανομής προϊόντων ετικέτας μεγάλων εταιρειών που μέσω του Fairtrade στοχεύουν σε διείσδυση στην αγορά των πιο ευαισθητοποιημένων καταναλωτών/ πολιτών.