Η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα το 2018
Social media and consumer behavior in Greece in 2018
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαδίκτυο ; Διαφήμιση ; Επικοινωνία από στόμα σε στόμα (WOM) ; Καταναλωτές ; Καταναλωτικές συνήθειες ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Social media ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Χρήστες ; Ψηφιακή εποχή ; Ψηφιακό μάρκετινγκΠερίληψη
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία διερευνά έναν τομέα που αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media). Πιο συγκεκριμένα, ως αντικείμενο μελέτης επιλέγονται τα πιο διαδεδομένα από αυτά, δηλαδή το Facebook, το Twitter, το YouTube, το LinkedIn και το Instagram. Στόχος της μελέτης είναι η σύνδεση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τους καταναλωτές, τις συνήθειες και τη συμπεριφορά τους όσον αφορά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Υπάρχει άραγε κάποια σχέση ανάμεσά τους και, αν ναι, σε ποιο βαθμό αλληλοεπηρεάζονται;
Στο ερώτημα αυτό προσπαθεί να απαντήσει όχι μόνο η θεωρητική προσέγγιση βασικών όρων αλλά κι η έρευνα που παρουσιάζεται εδώ, η οποία διεξάχθηκε γι’ αυτό το σκοπό. Βάσει της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για την καταναλωτική συμπεριφορά, το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η διαφήμιση είναι όροι που συνδέονται. Φυσικά, τη σύνδεση αυτή την επιβεβαιώνουν και τα αποτελέσματα της έρευνας. Η μελέτη βασίστηκε στη συλλογή στοιχείων βάσει ερωτηματολογίου. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη στατιστική ανάλυση των στοιχείων αυτών εξετάζουν τη στάση του αγοραστικού κοινού απέναντι στα social media και επαληθεύουν τη σύνδεση τους με την καταναλωτική συμπεριφορά, η οποία αρκετές φορές επηρεάζεται ή και διαμορφώνεται από αυτά.
Από την παρούσα εργασία οδηγούμαστε σε συμπεράσματα που αναδεικνύουν το βαθμό σύνδεσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλά και σε συμβουλές προς τις επιχειρήσεις για καλύτερη αξιοποίηση των επιλογών που προσφέρονται από την «ψηφιακή κοινωνική οντότητα».