Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο ιστορίας, με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας: σπουδαίες προσωπικότητες του 1821
Educational manual of history, with augmented reality technology: great personalities of 1821
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαρτή, Δέσποινα
Ημερομηνία
2019-07-01Επιβλέπων
Αναγνωστόπουλος, Χρήστος - ΝικόλαοςΛέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Ελληνική Επανάσταση ; Ιστορία ; 1821 ; Διάδραση ; Πολιτισμός ; AR ; Android ; Ψηφιακός Πολιτισμός ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Τρισδιάστατα μοντέλα ; Εφαρμογές έξυπνων συσκευών ; 3d μοντέλοΠερίληψη
Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να προσεγγίσει ιστορικά γεγονότα με τεχνολογικά μέσα. Ο 21ος αιώνας τον οποίο διανύουμε, χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία ανάπτυξη που έχει δεχθεί ο τομέας της πληροφορικής και της τεχνολογίας. Όλα γύρω μας τείνουν να γίνουν ψηφιακά και είναι αναγκαίο να προσαρμοστούμε σ’ αυτές τις αλλαγές. Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι μέσα από την εκπαίδευση. Τα παιδιά φαίνεται να ενθουσιάζονται ιδιαίτερα με τον ψηφιακό κόσμο και με τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει. Πέρα από τα ήδη εκπαιδευτικά συγγράμματα που υπάρχουν στο σχολείο, μπορούμε να συμβάλουμε στη δημιουργία πρόσθετων εκπαιδευτικών εγχειριδίων, που κύριο στόχο έχουν τη διάδραση και τη μάθηση των παιδιών.
Συγκεκριμένα, μέσα από την παρακάτω διπλωματική διατριβή δημιουργείται ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο ιστορίας με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας για το χρονικό πλαίσιο της ιστορίας που αφορά την ελληνική επανάσταση του 1821. Παράλληλα, εφαρμόζονται τεχνικές φωτογραμμετρίας για τη δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων που θα αποτελούν πραγματικά τεκμήρια από εκείνη την εποχή. Για την επίτευξη αυτής της εφαρμογής έγινε συνεργασία με αξιόλογους πολιτιστικούς φορείς, όπως είναι το Ίδρυμα Ωνάση, το Μουσείο Μπενάκη και το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Μάνου και Αναστασίας Φαλτάϊτς.
Βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός πρόσθετου εκπαιδευτικού εγχειριδίου που θα αλληλεπιδρά με τους μαθητές, θα συναρπάζει και θα συμβάλει στη συμπληρωματική τους εκπαίδευση. Για την υλοποίηση τόσο του βιβλίου, όσο και της εφαρμογής που θα λειτουργούν συμπληρωματικά, χρησιμοποιήθηκαν γνώσεις που απέκτησα μέσα από τις προπτυχιακές μου σπουδές ως μουσειολόγος, αλλά και τις μεταπτυχιακές μου μέσα από τον ψηφιακό πολιτισμό.