Καινοτομία και δημιουργία αγοραστικής απόφασης: μελέτη περίπτωσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Τετράδη, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2019-01-25Επιβλέπων
Γεωργακέλλος, ΔημήτριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Καινοτομία ; Αγοραστική απόφαση ; Shopper marketingΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο απαιτητικός για τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ως κύριο σκοπό, τη μέγιστη κερδοφορία. Έτσι για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, είναι αναγκαίο να βρεθούν τρόποι οι οποίοι να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ευρέως αποδεκτό πως η τεχνολογική πρόοδος, καθώς και κάθε είδος καινοτομίας, σε οποιοδήποτε κλάδο, επιφέρει σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας η οποία συνεπάγεται μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους για τις επιχειρήσεις. Ένας άλλος εξίσου σημαντικός παράγοντας ο οποίος δίνει τεράστια ώθηση στην αύξηση της κερδοφορίας είναι η δημιουργία αγοραστικής δύναμης, ως αποτέλεσμα της αύξησης της καταναλωτικής δαπάνης.
Κάθε επιχείρηση έχει εργαλεία τα οποία τη βοηθούν στο να πετύχει το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, ένα από αυτά είναι η έννοια του shopper marketing. Οι διευθυντές και οι επιχειρήσεις θεωρούν πως το συγκεκριμένο είδος μάρκετινγκ μπορεί να προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το ίδιο ισχύει και για τις νέες καινοτομίες, οι οποίες βοηθούν τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μέσα στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Η συγκεκριμένη διπλωματική διατριβή παρουσιάζει μια λεπτομερή έρευνα, έτσι ώστε να εξετάσει αν οι καινοτομίες και η πρόοδος που δημιουργείται από την πλευρά των επιχειρήσεων, είναι ικανές να δημιουργήσουν αγοραστική δύναμη. Συγκεκριμένα θα εξεταστεί η περίπτωση του shopper marketing, καθώς και το πως συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας της επιχείρησης. Επιπλέον θα παρατεθούν στοιχεία με παραδείγματα από εταιρίες και θα εξετασθεί αν η καινοτομία συνδέεται με το shopper marketing. Τελικός στόχος της έρευνας είναι προσδιοριστεί η σχέση μεταξύ της καινοτομίας και του shopper marketing, καθώς και σε ποιο βαθμό επηρεάζουν τη δημιουργία αγοραστικής δύναμης, και αν είναι εφικτό οι ανταγωνίστριες επιχειρήσεις μέσω αυτών, να αυξήσουν την κερδοφορία τους.
Τέλος, θα παρατεθεί και μια μελέτη περίπτωσης, η οποία εξετάζει την εφαρμογή τεχνικών shopper marketing και τα αντίστοιχα αποτελέσματά της. Συγκεκριμένα, η μελέτη περίπτωσης εξετάζει μία αλυσίδα παντοπωλείων η οποία ξεκίνησε την εφαρμογή ενός συστήματος διατροφικής βαθμολόγησης στα καταστήματά της για την κάλυψη της ανάγκης των πελατών για απλοποιημένη και εύκολη τοποθέτηση διατροφικών πληροφοριών στο σημείο πώλησης. Η αλυσίδα τροφίμων χρησιμοποίησε τα δεδομένα του πληροφοριακού της συστήματος για να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος βαθμολόγησης των θρεπτικών ουσιών στην ενθάρρυνση των καταναλωτών να λαμβάνουν πιο υγιεινές αποφάσεις για τα τρόφιμα, καθώς και τις επιπτώσεις στις πωλήσεις της αλυσίδας. Η ανάλυση τόνισε ότι η εφαρμογή του συστήματος βαθμολόγησης των θρεπτικών ουσιών ήταν μια λύση κερδοφόρα τόσο για τους αγοραστές και για τον λιανοπωλητή, καθώς βοήθησαν τους αγοραστές να κάνουν επιλογές για πιο υγιεινά τρόφιμα και ταυτόχρονα αύξησε τις πωλήσεις της αλυσίδας κυρίως στα πιο θρεπτικά προϊόντα.