Πληροφοριακά συστήματα στις πράσινες αλυσίδες εφοδιασμού
Information systems in green supply chain management
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πράσινες αλυσίδες εφοδιασμού ; Βιώσιμη ανάπτυξη ; Πληροφοριακά συστήματα ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; ΕπίδοσηΠερίληψη
Η συγκεκριμένη έρευνα, που πραγματοποιείται στο χώρο της Ελλάδος, αφορά την ανάλυση της σχέσης ανάμεσα στην Πληροφοριακή Τεχνολογία και την Πράσινη Αλυσίδα Εφοδιασμού.
Για τη μέτρηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στη διεθνή βιβλιογραφία έχει επικρατήσει η μεθοδολογία μέτρησης του «αποτυπώματος του άνθρακα». Στη συγκεκριμένη μεθοδολογία παρουσιάζεται ένα κενό, καθώς οι εταιρίες μπορούν εύκολα να διαχειριστούν δεδομένα από το εσωτερικό τους περιβάλλον, αλλά δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τα δεδομένα και τις μετρήσεις από άλλες εταιρίες/επιχειρηματικούς εταίρους. Επομένως, οι εταιρίες θα πρέπει να υιοθετήσουν συστήματα διαχείρισης πράσινων αλυσίδων εφοδιασμού, που να έχουν την ικανότητα να επεξεργάζονται πληροφορίες από το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον σε κάθε στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, μεταξύ των συνεργατών, για την παρακολούθηση και διαχείριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της αλυσίδας εφοδιασμού.
Στόχος της συγκεκριμένης διατριβής είναι να αποσαφηνίσει τις παραπάνω έννοιες και βασισμένη σε εκτενή βιβλιογραφία να αναλύσει τη σχέση της Πληροφοριακής Τεχνολογίας με τη Βιωσιμότητα των αλυσίδων εφοδιασμού και ειδικότερα με την ανάπτυξη πράσινων αλυσίδων εφοδιασμού.
Η έρευνα που διεξάχθηκε είναι ποιοτική και βασίστηκε στη μελέτη περίπτωσης της "Logika", που είναι μία σύγχρονη 3PL εταιρεία. Τα εμπειρικά δεδομένα, που συλλέχθηκαν μέσω ημι-ανοικτών συνεντεύξεων, αναλύθηκαν με βάση τη θεωρία «Resource Based View (RBV)». Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η σωστή χρήση και αξιοποίηση της ΠΤ, αλλά και η ευθυγράμμιση της επιχείρησης με τους επιχειρηματικούς εταίρους της μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της επιχειρηματικής επίδοσης της εταιρίας. Έτσι, η επιχείρηση μπορεί να παρουσιάσει σημαντική αύξηση της χρηματοοικονομικής της επίδοσης, αλλά και της περιβαλλοντικής της ευαισθησίας, δημιουργώντας μια εικόνα «φιλικής προς το περιβάλλον» προς τους καταναλωτές, και αποκτώντας τη δυνατότητα αύξησης του μεριδίου αγοράς της.