Ο ρόλος των μη ορθολογικών αντιλήψεων στη συμπεριφορά των καταναλωτών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Καταναλωτική συμπεριφορά ; Μη ορθολογικές αντιλήψεις ; Προλήψεις ; ΔεισιδαιμονίεςΠερίληψη
Προκειμένου να ερευνήσουμε αν οι μη ορθολογικές αντιλήψεις επηρεάζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές και ο ρόλος τους είναι τέτοιος, που θα πρέπει τελικά να λαμβάνονται υπόψη, στη συγκεκριμένη εργασία θα κινηθούμε ως εξής.
Αρχικά θα αναφερθούμε στην έννοια του ορθολογισμού και πώς καταλήξαμε σήμερα να συζητάμε τελικά για μη ορθολογικές αποφάσεις και συμπεριφορές. Στη συνέχεια θα περάσουμε στη μεθοδολογία της έρευνάς μας, όπου θα περιγράψουμε το μοντέλο πάνω στο οποίο βασιστήκαμε, το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήσαμε καθώς και το δείγμα από το οποίο καταλήξαμε στα στοιχεία προς ανάλυση. Στο τέλος της εργασίας βρίσκονται τα αποτελέσματά μας καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να μελετήσει κατά πόσο υπάρχουν συμπεριφορές στους καταναλωτές που δεν μπορούν να ερμηνευτούν βάσει ορθολογικών κριτηρίων και βασίζονται σε συγκεκριμένες ψυχολογικές καταστάσεις, συναισθήματα και συνθήκες αβεβαιότητας. Ο στόχος μας είναι να ερευνήσουμε και να εντοπίσουμε την ταυτότητα εκείνων των ατόμων που η καταναλωτική τους συμπεριφορά σχετίζεται περισσότερο με κάποια συγκεκριμένα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά. Η τμηματοποίηση τους βάσει αυτών των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών μπορεί να αποτελέσει και ένα χρήσιμο εργαλείο για την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων.