Επιχειρηματικότητα και Brand Name: δημιουργία και προστασία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Επιχειρηματίας ; Εμπορικά σήματα ; Brand name ; Branding (Marketing) ; TrademarksΠερίληψη
Ένα από τα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος επιχειρηματίας είναι η ανεύρεση τρόπων δημιουργίας μίας σχέσης μεταξύ των επώνυμων προϊόντων του και των καταναλωτών. Μέσω μίας άρτια καθορισμένης στρατηγικής marketing και branding, ο επιχειρηματίας δημιουργεί το σήμα το οποίο περιβάλλει το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει. Η δημιουργία ενός ισχυρού και αναγνωρίσιμου brand name οδηγεί στην ανάπτυξη ισχυρών δεσμών αφοσίωσης του καταναλωτικού κοινού με αυτό, προσφέροντας στην επιχείρηση ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και υψηλότερα κέρδη.
Το σήμα αποτελεί ιδιωτικό δικαίωμα, αυτόνομο περιουσιακό αγαθό και αντικείμενο συναλλαγών και εμπράγματων δικαιωμάτων. Επίσης, αποτελεί την ταυτότητα του προϊόντος αποτρέποντας των κίνδυνο σύγχυσης του καταναλωτικού κοινού. Η προστασία του σήματος από τον νόμο κρίνεται απαραίτητη και επιβάλλεται από την ανάγκη προστασίας της ίδιας της επιχειρηματικότητας. Το δικαίωμα στο σήμα προστατεύεται τόσο σε εθνικό επίπεδο, με το νόμο 4072/2012, όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη σύνδεση επιχειρηματικότητας και σήματος, ως μίας σχέσης που έχει ως αφετηρία την καινοτομία, την τεχνολογία και την εφευρετικότητα και τελικό στόχο έχει τη δημιουργία αξίας, πιστής πελατείας καθώς και τη μεγιστοποίηση του κέρδους.
Οι έννοιες brand name (εμπορικό σήμα) και σήμα είναι ταυτόσημες και χρησιμοποιούνται εναλλακτικά για τις ανάγκες τις παρούσας εργασίας.