Το φαινόμενο του ''greenwashing'' στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Θεωρητική ανάλυση και μελέτη περιπτώσεων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρήσεις ; Πράσινο ξέπλυμα ; Green business ; BP ; Μη κυβερνητικές οργανώσεις ; Monsanto ; GreenwashingΠερίληψη
Από τη δεκαετία του 1980 οι καταναλωτές έχουν αναπτύξει αυξημένο ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα όσον αφορά τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, γεγονός που έχει οδηγήσει σε μια ραγδαία αύξηση των πράσινων και κοινωνικά υπεύθυνων προϊόντων στην παγκόσμια αγορά. Ταυτόχρονα όμως δημιουργήθηκε και το φαινόμενο του «greenwashing». Πρόκειται για μια ψεύτικη και παραπλανητική περιβαλλοντική στάση κάποιων επιχειρήσεων ή οργανισμών. Η άνοδος του greenwashing, σε συνδυασμό με την αναποτελεσματική ρύθμιση, συμβάλλει στον σκεπτικισμό των καταναλωτών όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς των επιχειρήσεων και μειώνει τη δύναμη των καταναλωτών να οδηγήσουν τις εταιρείες σε ορθές επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζονται περιπτώσεις οικολογικής εξαπάτησης, αξιολογείται το επίπεδο αντίληψης των καταναλωτών όσον αφορά το «πράσινο ξέπλυμα» που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις και προτείνονται τρόποι με τους οποίους μπορούν να το εντοπίσουν και να προστατευτούν. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει την επιρροή που ασκεί το greenwashing στους καταναλωτές, τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την ίδια την επιχείρηση και τη σπουδαιότητα ύπαρξης οικολογικής σήμανσης. Ταυτόχρονα μελετάται η επιχειρησιακή ηθική και η αναγκαιότητα αυτής στο σύγχρονο επιχειρησιακό γίγνεσθαι. Αφού λοιπόν μελετήθηκαν διάφορα επιχειρηματικά περιβαλλοντικά σκάνδαλα που έλαβαν χώρα και προκάλεσαν τεράστιες φυσικές καταστροφές, καταλήγουμε σε συμπεράσματα που δημιουργούν περαιτέρω προβληματισμό.