Η εφαρμογή των αρχών του μάρκετινγκ και νευρομάρκετινγκ στα κοινωνικά προβλήματα
The implementation of marketing and neuromarketing principles in social problems
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κοινωνικό μάρκετινγκ ; Κοινωνικά προβλήματα ; Νευρομάρκετινγκ ; Social marketing ; Social problems ; NeuromarketingΠερίληψη
Σε μία κοινωνία που τα συμφέροντα υπερνικούν την ηθική και την αξιοπρέπεια το μάρκετινγκ μπορεί να φανεί μια από τις λύσεις στην άμβλυνση πολλών σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων που μαστίζουν τις σημερινές μας κοινωνίες. Προβλήματα όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος, η έλλειψη δημόσιας υγείας, η μη πρόληψη ασθενειών, η διαφόρων μορφών βία (ενδοοικογενειακή, σεξουαλική, σχολική) είναι τομείς που το μάρκετινγκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα.
Στον αντίποδα όλων αυτών στέκεται η αλόγιστη και χωρίς ανθρωπιά "εκμετάλλευση " των λειτουργιών του μάρκετινγκ. Άλλωστε έχουμε συνηθίσει και αυτή προβάλλεται θα έλεγε κανείς, την παράδοξη μορφή του, εκείνη που θέλει τους καταναλωτές άβουλα όντα που ακολουθούν την μάζα και την εποχή.
Μέσα από αυτή την ειδική λειτουργία του μάρκετινγκ, γεννάται ο όρος κοινωνικό μάρκετινγκ το οποίο με την βοήθεια της νευροεπιστήμης γεννάν το νευρομάρκετινγκ και ο συνδυασμός των δύο αυτών τομέων μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό όπλο αντιμετώπισης των σοβαρών κοινωνικών ζητημάτων.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει σε αρχικό στάδιο την σημασία και έννοια του μάρκετινγκ και στην συνέχεια να εντοπιστούν οι αρχές και οι τρόποι με τους οποίους εκείνο λειτουργεί σε διαφορετικούς κοινωνικούς τομείς, παίρνοντας διαφορετικές μορφές, όπως είναι το κοινωνικό μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ υγείας, έχοντας ως σύμμαχο την νευροεπιστήμη. Στην εργασία αυτή εντοπίζεται ο τρόπος που το μάρκετινγκ έχει εφαρμοστεί ευεργετικά στις 4 κατηγορίες κοινωνικών προβλημάτων σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του Κotler.