Η κατανάλωση πολυτελών αγαθών σε περιβάλλον κρίσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Πολυτελή αγαθά ; Οικονομική κρίση ; ΕλλάδαΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή, η κοινωνία μαστίζεται από οικονομική κρίση, η οποία κλείνει περίπου μια δεκαετία ύπαρξης, Η οικονομική αυτή κρίση έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της ζωής των καταναλωτών καθώς και τις περισσότερες υπάρχουσες εταιρείες. Στην καταναλωτική κοινωνία του σήμερα όπου το «φαίνεσθαι» έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από το «είναι» τα αγαθά πολυτελείας αποτελούν τα πλέον επιθυμητά αντικείμενα προς κατοχή. Υπάρχει μια πληθώρα λόγων που τα καθιστά τόσο ποθητά στους καταναλωτές. Ένας από τους λόγους αυτούς είναι η κατοχή τους με σκοπό την επίδειξη τους προς το σύνολο, ο παράγοντας δηλαδή της επιδεικτικότητας. Πώς όμως επηρεάζεται ο παράγοντας αυτός εντός περιβάλλοντος οικονομικής κρίσης; Αποτελεί πλέον σημαντική κινητήριο δύναμη για την κατανάλωση αγαθών πολυτελείας;
Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η εξέταση της επιρροής της οικονομικής κρίσης στον παράγοντα της επιδεικτικότητας και συνεπώς στην κατανάλωση πολυτελών αγαθών. Πιο συγκεκριμένα, ερευνητικούς στόχους της εργασίας αποτελούν:
i. Η εξέταση της μεταβολής της αγοραστικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αγαθά πολυτελείας σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης (τι αγοράζουν, πόσο συχνά αγοράζουν).
ii. Ύπαρξης επιρροής της οικονομικής κρίσης στον παράγοντα της επιδεικτικότητας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο διαμοιράσθηκε με τη μέθοδο της χιονοστιβάδας σε 100 Έλληνες καταναλωτές. Τα αποτελέσματα της έρευνας έκαναν λόγο για σαφή επιρροή της οικονομικής κρίσης στην επιδεικτικότητα.