Η ποιότητα ως κεντρικός μοχλός ανάπτυξης του στρατηγικού μάνατζμεντ
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Διασφάλιση ποιότητας ; Διοίκηση oλικής ποιότητας ; Ανταγωνιστική στρατηγική ; Διαστάσεις ποιότητας ; Έλεγχος ποιότητας ; Χημική βιομηχανία ; Χημικά προϊόντα βιομηχανικής χρήσης ; Βασικά χημικά ; Ειδικά χημικά ; Business-to-BusinessΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη σχέση στρατηγικής και ποιότητας. Στο πρώτο κεφάλαιο, προσεγγίζεται η έννοια της στρατηγικής και γίνεται ανάλυση του θεωρητικού υπόβαθρου του υποδείγματος του στρατηγικού μάνατζμεντ, πάνω στο οποίο θα βασιστεί η περαιτέρω ανάπτυξη της εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο, ορίζονται οι έννοιες της ποιότητας και οι διαστάσεις της και πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή σε σχέση με την εξέλιξη της ποιότητας. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και αναπτύσσεται η σχέση της ποιότητας με το Στρατηγικό Μάνατζμεντ. Στο τρίτο κεφάλαιο, εξετάζεται ο κλάδος των χημικών προϊόντων βιομηχανικής χρήσης, που αποτελεί υποκλάδο της χημικής βιομηχανίας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι κυριότεροι εξωτερικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το γενικευμένο περιβάλλον του εξεταζόμενου κλάδου, χρησιμοποιώντας την ανάλυση PESTLE και μελετάται η ελκυστικότητά του, χρησιμοποιώντας το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του Porter. Τέλος, παρουσιάζονται οι κατάλληλες ανταγωνιστικές στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις στην αγορά των χημικών προϊόντων βιομηχανικής χρήσης και ειδικότερα, αναδεικνύεται ο ρόλος της ποιότητας στην επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας, καθώς και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.