Μοντέλα και συστήματα επιχειρηματολογίας για την κατάκτηση δεξιότητας επίλυσης προβλημάτων σε περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματολογία ; Υπολογιστικά συστήματα ; Μοντέλα υποστήριξης συνεργατικής επιχειρηματολογίας ; Μοντέλα διαχείρισης επιχειρημάτων ; Επίλυση προβλημάτωνΠερίληψη
Σήμερα, ο παγκόσμιος ιστός λειτουργεί ως μια πλατφόρμα διακίνησης δεδομένων, όπου ο διαμοιρασμός γνώσης και η συγχώνευση ιδεών έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Από τους χώρους δημόσιας συζήτησης (FORA) και τις ηλεκτρονικές λίστες συζητήσεων (newsgroups) έως την πρόσφατη έκρηξη της δημοσιότητας των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter, LinkedIn), είναι αναμφισβήτητη η δυνατότητα που παρέχει το διαδίκτυο για την εξυπηρέτηση πολλών και διαφορετικών αναγκών επικοινωνίας και ενημέρωσης. Σε ότι αφορά την ανταλλαγή και διαχείριση γνώσης, εκτός από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (email, σύγχρονη επικοινωνία μέσω chat), ένα σύνολο από συστήματα αναπτύσσονται αποσκοπώντας στη δημιουργία μιας βάσης γνώσης.
Στην εκπαίδευση, τόσο στην παραδοσιακή όσο και στην εξ αποστάσεως, ψηφιακά εργαλεία μάθησης προσανατολίστηκαν στην παροχή ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος παρουσίασης του περιεχομένου, εξέτασης των γνώσεων των μαθητών και οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρακάμπτοντας τους φυσικούς φραγμούς και ενισχύοντας το διδακτικό έργο (Scardamalia και Bereiter 1993).
Στην παρούσα εργασία αντικείμενο αποτελεί η μελέτη συστημάτων υποστήριξης συνεργασίας, με έμφαση σε θέματα επιχειρηματολογίας και οπτικής αναπαράστασης. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται η έννοια της διαχείρισης γνώσης και η ανάπτυξη διαλόγων επιχειρηματολογίας ως μια μεθοδολογία ανάλυσης της γνώσης. Διαπιστώνεται η ανάγκη για διαφοροποίηση των συστημάτων διαχείρισης γνώσης από τα παραδοσιακά πληροφοριακά συστήματα, ενώ παράλληλα ανθρώπινοι παράμετροι όπως η ομοφωνία, η αντιφωνία και τα σφάλματα λαμβάνονται υπόψη σε σχέση με τις διαδικασίες που τα συστήματα αυτά υποστηρίζουν.