Σύγκριση μεθόδων αξιολόγησης της στρατηγικής διοίκησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αξιολόγηση στρατηγικής ; Balanced Scorecard ; Στρατηγική επιχείρησης ; Strategic assessment ; Business strategyΠερίληψη
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις επιβιώνουν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον και συχνά καλούνται να χαράζουν στρατηγικές έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στον υψηλό ανταγωνισμό και την παγκοσμιοποίηση. Ωστόσο, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να υιοθετούν και να εφαρμόζουν στρατηγικές που εναρμονίζονται με τους αντικειμενικούς στόχους και το όραμά τους προκειμένου να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στην αγορά που δραστηριοποιούνται. Επομένως, κρίνεται απαραίτητο να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των στρατηγικών τους σε όλα τα στάδια της εφαρμογής. Η διεθνής βιβλιογραφία προτείνει μία σειρά εργαλείων αξιολόγησης της στρατηγικής τα οποία και παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η πιο διαδεδομένη μέθοδος είναι η Balanced Scorecard η οποία θεωρείται και η πιο αποτελεσματική με βάση τους παράγοντες και την στοχοθεσία που ενέχει.
Στην παρούσα εργασία θα μελετηθούν οι περιπτωσιολογικές μελέτες των διαφορετικών μεθόδων αξιολόγησης στρατηγικής στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών.