Ψηφιακές τάσεις και καινοτομία στην τουριστική αγορά
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Experience economy ; Sharing economy ; Innovation ; e-Tourism ; m-Tourism ; e-Intermediaries ; Digital trends in tourism ; e-WOM ; CRM ; Cyber riskΠερίληψη
Το παρόν υλικό, αποτελεί μελέτη που έγινε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μάνατζμεντ Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με θέμα “Ψηφιακές Τάσεις και Καινοτομία στην Τουριστική Αγορά”. Η εργασία καταγράφει τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τάσεις στην τουριστική αγορά και όλες τις καινοτομίες που έχουν λανσαριστεί ή πρόκειται να λανσαριστούν στο εγγύς μέλλον. Απώτερος σκοπός είναι να αναδειχθούν τα κρίσιμα σημεία από την διαδικασία ψηφιοποίησης του τουριστικού προϊόντος και να παρουσιαστούν όλες οι ευκαιρίες και απειλές που δημιουργούνται μέσα στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.
Η έρευνα, βασίζεται σε δευτερογενή στοιχεία. Παρουσιάζονται οι κρίσιμες θεωρίες που βρίσκουν εφαρμογή στον τουρισμό, όπως η θεωρία της «Οικονομίας των Εμπειριών» και η «Οικονομία Κοινής Χρήσης». Παράλληλα εξετάζονται τα προφίλ των νέων γενιών (Millennials, Gen-Zs) που συμμετέχουν ενεργά στην Ψηφιακή Οικονομία και καταγράφονται τα συμπεριφορικά και άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτών των γενιών.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση της τουριστικής κίνησης σε παγκόσμιο και εγχώριο επίπεδο. Ακολουθεί η ανάλυση του εξωτερικού μακρό - περιβάλλοντος με την μέθοδο της “Pest Analysis” για την Βιομηχανία του Τουρισμού και παρουσιάζονται τα στοιχεία που συνθέτουν το εξωτερικό περιβάλλον. Στο δεύτερο κεφάλαιο θίγονται όλες οι διαστάσεις που αφορούν στην ψηφιοποίηση του προϊόντος και στο ψηφιακό μέλλον, με την παρουσίαση όλων των νέων ψηφιακών εφαρμογών και τάσεων. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καινοτομίας και οι δείκτες που την επηρεάζουν, καθώς και τα στάδια και οι προϋποθέσεις της για να επιτευχθεί. Τέλος στο τέταρτο κεφάλαιο αποτυπώνονται όλες οι τελευταίες τάσεις που σχετίζονται με το προφίλ των νέων γενιών (Millennials, Gen-Zs), μαζί με τις πιο επικρατούσες θεωρίες που βρίσκουν εφαρμογή στον τουρισμό. Από την έρευνα εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον του τουρισμού, όσον αφορά στην τουριστική κίνηση, στο προϊόν και στις παρεχόμενες υπηρεσίες.