Η ποιότητα ως παράγοντας απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Μελέτη περίπτωσης ελληνικής εταιρείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Στρατηγική διαφοροποίησης ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Επιχειρηματικές στρατηγικέςΠερίληψη
Στρατηγική ονομάζεται η σειρά ενεργειών η οποία ακολουθείται από κάθε επιχείρηση προκειμένου να επιτύχει τους σκοπούς της στο μέλλον. Κάθε επιχείρηση σε αυτή την προσπάθεια επίτευξης των στόχων της πρέπει να εξισορροπήσει τις δυνάμεις και αδυναμίες του εσωτερικού περιβάλλοντος της με τις ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος με σκοπό να απολαμβάνει ένα διαρκές πλεονέκτημα ως προς τους ανταγωνιστές . Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν τρεις πιθανώς επιτυχημένοι τύποι ανταγωνιστικών στρατηγικών τους οποίους μπορεί να υιοθετήσει μια επιχείρηση με σκοπό να επιτύχει υψηλές επιδόσεις στο μέλλον και να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι συγκεκριμένοι τύποι ανταγωνιστικής στρατηγικής αποτελούνται από τη στρατηγική ηγεσίας κόστους, τη στρατηγική διαφοροποίησης και τη στρατηγική εστίασης. Η στρατηγική διαφοροποίησης προϊόντος ή υπηρεσίας επιχειρεί να δημιουργήσει χαρακτηριστικά τα οποία κάνουν ένα προϊόν μοναδικό στο είδος του. Η ανώτερη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης από τους ανταγωνιστές. Επομένως, η διαφοροποίηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας μέσω της παροχής ανώτερης ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών δύναται να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της στρατηγικής και του στρατηγικού μάνατζμεντ. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, οι κύριοι παράγοντες απόκτησης του καθώς και η στρατηγική διαφοροποίησης για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της ποιότητας και οι βασικές αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η στρατηγική διαφοροποίησης με βάση την ποιότητα. Σκοπός του κεφαλαίου είναι να περιγραφεί η ποιότητα ως παράγοντας διαφοροποίησης και απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παρατίθεται η μελέτη περίπτωσης η οποία αφορά στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και συγκεκριμένα στον Όμιλο ΟΤΕ ο οποίος παραμένει ο ηγέτης έναντι των ανταγωνιστών του στην Ελλάδα. Παρουσιάζονται στοιχεία τα οποία αφορούν στον κλάδο και αναλύεται η επιχειρηματική και επιχειρησιακή στρατηγική του Ομίλου ΟΤΕ.