Τουριστικές επενδύσεις και οικονομική προστιθέμενη αξία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τουρισμός ; Επενδύσεις ; Κόστος κεφαλαίου ; Αποτίμηση επιχειρήσεων ; Αξία επιχείρησηςΠερίληψη
Ο λόγος ύπαρξης των επιχειρήσεων είναι η πραγματοποίηση κέρδους. Τα τελευταία
χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται μια συνεχής αύξηση του Τουρισμού γεγονός που
ωθεί επιχειρηματίες να κάνουν περισσότερες επενδύσεις πάνω σε αυτόν. Στόχος όλων
των επιχειρήσεων είναι η μεγιστοποίηση κέρδους. Είναι όμως γνωστό ότι δεν είναι
κάθε επένδυση επικερδής. Σε αυτό το σημείο η ορθή χρήση μεθόδων αποτίμησης
φροντίζει ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος της αποτυχίας καθώς γίνεται γνώση της
αξίας των επενδύσεων καθώς και οι παράγοντες που την καθορίζουν.
Κύριος στόχος της εργασίας είναι η ανάδειξη και η σημασία που κατέχει ο τουρισμός
και οι επενδύσεις για την ελληνική ανάπτυξη και οικονομία. Επιπλέον, γίνεται
προσπάθεια αναφοράς των μοντέλων αποτίμησης της αξίας και η ανάδειξη της
Οικονομικής Προστιθέμενης Αξίας ως μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιούν
τελευταία οι επιχειρήσεις. Η Οικονομική προστιθέμενη Αξία στηρίζεται στην απλότητα
και λαμβάνει υπόψη το κόστος των ξένων κεφαλαίων αλλά και των ιδίων.
Συμπερασματικά η οικονομία εξαρτάται από τις τουριστικές επιχειρήσεις και κάθε
μέθοδος αξίας αποτίμησης έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Δεν θα πρέπει να
θεωρείται ότι κάποια υπερτερεί αλλά να εξετάζονται συνδυαστικά ώστε να
επιτυγχάνεται ορθότερη προσέγγιση της αξίας. Ας μην λησμονείται ότι η ερμηνεία των
συμπερασμάτων είναι υποκειμενική και σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την κρίση, το
ενδιαφέρον και τους σκοπούς του αναλυτή.