Οι στρατηγικές των εταιρειών καλλυντικών σχετικά με την προβολή και προώθηση των προϊόντων τους μέσω YouTubers & Bloggers. Case study Brand: L' Oreal Paris
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καλλυντικά -- Βιομηχανία και εμπόριοΛέξεις κλειδιά
Προϊόντα ομορφιάς ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Cosmetics industry ; Beauty products ; Strategic planning ; YouTubers ; BloggersΠερίληψη
Η μεγαλύτερη και κοινή επιθυμία όλων των ανθρώπων για ευεξία κι ομορφιά είναι τα καλλυντικά προϊόντα τα όποια είναι, για εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, το διαβατήριο για μια πιο όμορφη ζωή. Η Βιομηχανία καλλυντικών αντιπροσωπεύει μία μεγάλη οικογένεια προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής υγιεινής. Ένα σημαντικό μέρος των προϊόντων που εμείς ονομάζουμε καλλυντικά είναι βασικά προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καλλωπισμού που περιλαμβάνουν αποσμητικά, σαμπουάν, σαπούνια, οδοντόκρεμες και αντηλιακά. Είναι γεγονός ότι κάθε άνθρωπος χρησιμοποιεί τουλάχιστον ένα από τα προϊόντα της «όμορφης βιομηχανίας» κάθε μέρα. Κάθε χρόνο η βιομηχανία καλλυντικών λανσάρει στην αγορά χιλιάδες προϊόντα με νέα βελτιωμένη σύνθεση. Οι συνεχείς καινοτομίες αποτελούν αναγκαία συνθήκη, όχι μόνο για να μπορέσει η βιομηχανία να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της, αλλά και για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τις προδιαγραφές ασφάλειας των προϊόντων της για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Ωστόσο οι επιχειρήσεις καλλυντικών έχουν να αντιμετωπίσουν ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κι ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στα πλαίσια αυτά οι στρατηγικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά. Η στρατηγική και τα εργαλεία του μάρκετινγκ αποτελούν έναν μοναδικό τρόπο για άμεση κι αποτελεσματική προσαρμογή των επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα.
Ακόμα, η υιοθέτηση ηλεκτρονικών πρακτικών και στρατηγικών μάρκετινγκ επιταχύνει και διευκολύνει τις διαδικασίες αυτές. Μέσω του διαδικτύου, των ιστοσελίδων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να έρχονται συχνά κι άμεσα σε επαφή με το καταναλωτικό κοινό. Παρακολουθούν με αυτόν τον τρόπο στενά τις αλλαγές και τις μεταβολές στις ανάγκες και στις επιθυμίες τους των καταναλωτών τους. Ιδιαίτερα, μέσα από τις τεχνολογίες που προσφέρει η σημερινή μορφή του κοινωνικού διαδικτύου, επιχειρήσεις και οργανισμοί αντλούν πολύτιμα στοιχεία για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των τρόπων και των στρατηγικών των εταιρειών καλλυντικών σχετικά με την προβολή και προώθηση προϊόντων μέσω YouTubers και bloggers, πως το πετυχαίνουν και ποιο είναι το αποτέλεσμα. Ακόμα ένας στόχος είναι η καταγραφή των εργαλείων της σύγχρονης μορφής του διαδικτύου αυτής του κοινωνικού διαδικτύου, καθώς και του ρόλου που αυτά διαδραματίζουν κατά τις διαδικασίες μάρκετινγκ των επιχειρήσεων και τις ηλεκτρονικές τους στρατηγικές. Σκοπός της είναι να μάθουμε κατά πόσο τα social media και συγκεκριμένα το YouTube συμβάλει στην πώληση των προϊόντων και κατά ποσό επηρεάζει το κοινό. Είναι ένας νέος τρόπος προσέλκυσης πελατών και κατά πόσο θα αναπτυχθεί στο μέλλον αντικαθιστώντας άλλα μέσα προώθησης; Ως μελέτη περίπτωσης επέλεξα την εταιρεία L’Oreal Paris καθώς είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες με 45 brands κάτω από την ομπρέλα της όπου επενδύει πολύ χρόνο στα social media και ειδικά στο YouTube, εξελίσσεται πολύ γρήγορα και προσπαθεί να είναι πρωτοπόρα στην Ελληνική αγορά.