Η αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής & mobile διαφήμισης
View/ Open
Subject
Διαδικτυακό μάρκετινγκAbstract
Η έκρηξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια οδήγησε σε αλλαγές σε διάφορους τομείς και ιδιαίτερα σε αυτόν της διαφήμισης. Πλέον, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν τους πελάτες τους χρησιμοποιώντας πλειάδα εργαλείων που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πολύ πιο οικονομικά και αποτελεσματικά σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα. Η αυξανόμενη χρήση κυρίως των smartphones, αλλά και των tablets, έδωσε τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να έχουν άμεση πρόσβαση στους πελάτες τους οποιαδήποτε χρονική στιγμή και σε οποιοδήποτε χώρο. Φυσικά το διαδίκτυο και οι κινητές συσκευές δεν παρουσιάζουν μόνο πλεονεκτήματα. Οι ηλεκτρονικές και mobile διαφημίσεις συχνά προκαλούν εκνευρισμό στους χρήστες, παρεμποδίζουν το έργο τους και σε ορισμένες περιπτώσεις εισβάλουν στην ιδιωτική ζωή τους. Η άποψη των ατόμων για τα συγκεκριμένα μέσα διαφήμισης είναι πολύ σημαντική και για αυτό έχουν μελετηθεί βιβλιογραφικά και ερευνητικά τα χαρακτηριστικά που μετατρέπουν τις διαφημίσεις αυτές σε αποτελεσματικές μορφές μάρκετινγκ. Το εμπορικό τους περιεχόμενο, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται στους χρήστες-καταναλωτές, τα οικονομικά οφέλη που μπορεί να έχουν για τον παραλήπτη του εμπορικού περιεχομένου και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης είναι μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά. Το βασικό ερώτημα που εγείρεται αφορά όμως στα συναισθήματα που προκαλούν στους καταναλωτές αυτές οι προωθητικές ενέργειες. Με την παρούσα έρευνα προσπαθούμε να κατανοήσουμε όχι μόνο τις ηλεκτρονικές συνήθειες των χρηστών αλλά και τα συναισθήματα που τους προκαλούν οι διαδικτυακές και mobile διαφημίσεις. Επιπλέον, μελετάμε τις ενέργειες που έπονται αυτών των συναισθηματικών αντιδράσεων και το αν τελικά οι ενέργειες αυτές μετατρέπονται στη συνέχεια σε αγορά του προωθούμενου προϊόντος ή της υπηρεσίας. Από τα σημαντικότερα ευρήματά μας είναι ότι έστω και αν ορισμένα στοιχεία των διαφημίσεων όπως είναι η χρησιμότητα, το μη βαρετό εμπορικό περιεχόμενο, η πρόκληση ενδιαφέροντος, ευχαρίστησης, αισιοδοξίας και ενεργητικότητας καθορίζουν τη στάση των καταναλωτών εντούτοις, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων έδειξε ότι οι διαφημίσεις τους αφήνουν ουσιαστικά απαθείς. Ακόμα και στην περίπτωση που πραγματοποίησαν κάποια ενέργεια παρακινούμενοι από κάποια διαφήμιση και αναζήτησαν επιπλέον πληροφορίες δεν ήταν απόλυτα σίγουρο ότι προέβησαν σε κάποια αγορά.