Η προστιθέμενη αξία ενός mega cultural event σε έναν ώριμο τουριστικό προορισμό
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πολιτισμικές εκδηλώσεις ; Προστιθέμενη αξία ; Τουριστικοί προορισμοί ; Event tourism ; Mega events ; Event marketing ; Destination branding ; Oktoberfest ; Destination marketing organizationsΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να μελετήσει το μάρκετινγκ των εκδηλώσεων, με έμφαση στις πολιτισμικές εκδηλώσεις και τη συνεισφορά τους στην ανάπτυξη του τουρισμού ενός προορισμού και την προστιθέμενη αξία που προσφέρουν σε κάθε πόλη και μέρος που τις φιλοξενεί. Με τη βοήθεια της βιβλιογραφικής επισκόπησης μελετώνται οι έννοιες των εκδηλώσεων τουρισμού/event tourism, οι τύποι και οι διάφορες κατηγοριοποιήσεις των εκδηλώσεων, καθώς και οι επιδράσεις αυτών με έμφαση στα mega events. Ακόμη, δίνεται προσοχή στις μελέτες των φαινόμενων του Λος Άντζελες και του Λονδίνου. Στη συνέχεια, με συγγραφικές παραπομπές, παρατίθενται οι έννοιες του event marketing, της έρευνας μάρκετινγκ, της στρατηγικής και του σχεδιασμού των 10p’s του μάρκετινγκ για την επιτυχία του σχεδίου της εκδήλωσης. Αναλυτικότερα, εξετάζετε η σπουδαιότητα των πολιτισμικών εκδηλώσεων, η έννοια του destination branding, η σημασία των οργανισμών μάρκετινγκ προορισμού/DMOs και υπογραμμίζονται οι σημερινές τάσεις των εκδηλώσεων σε παγκόσμια κλίμακα. Ακολούθως, γίνεται αναφορά στην εκδήλωση Oktoberfest του Μονάχου και εξετάζεται αναλυτικά η έρευνα τουρισμού της εκδήλωσης για την κατανόηση της σπουδαιότητας που επιφέρει αυτή η εκδήλωση στην πόλη του Μονάχου. Τέλος, παρατίθεται το ερευνητικό μέρος αυτής της διπλωματικής, μέσα από την στατιστική ανάλυση και τα συμπεράσματα μίας υποτιθέμενης μέγα πολιτισμικής εκδήλωσης στην Αθήνα. Γίνεται φανερό ότι οι εκδηλώσεις χρησιμοποιούνται ως θέλγητρο στην προσπάθεια των πόλεων για προσέλκυση τουριστών, την ανάδειξη του προορισμού, την ανταλλαγή εμπειριών και κουλτούρας που σήμερα είναι μια από τις μεγαλύτερες τουριστικές τάσεις, την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των πόλεων, τη βελτίωση της εικόνας των προορισμών μέσα από την αναβάθμιση των υποδομών και γενικότερα της εμφάνισης των πόλεων, είτε αυτή πρόκειται για έναν ώριμο προορισμό είτε πρόκειται για μία προσπάθεια προώθησης ενός νέου προορισμού.