Κοινωνικό μάρκετινγκ
Master Thesis
Συγγραφέας
Ραφίκα, Σαγιέντ
Ημερομηνία
2016Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κοινωνικό μάρκετινγκ ; Ανάλυση αγοράς ; Ανάπτυξη προϊόντων ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Εταιρική κοινωνική ευθύνηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποσαφηνίσει την έννοια του Κοινωνικού Μάρκετινγκ, να καταδείξει την εξέχουσα θέση που το πεδίο αυτό καταλαμβάνει στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων και να παράσχει ένα γενικό οδηγό πρακτικής εφαρμογής του.
Μετά την εισαγωγή που γίνεται στο 1ο κεφάλαιο, ακολουθεί η θεωρητική προσέγγιση του Κοινωνικού Μάρκετινγκ, στο 2ο κεφάλαιο. Το 1ο υποκεφάλαιο περιλαμβάνει μια ιστορικη αναδρομή στη γέννηση και την ανάπτυξη του πεδίου. Στο 2ο υποκεφάλαιο συνεχίζουμε με τον ακριβή ορισμό του Κοινωνικού Μάρκετινγκ, όπως αυτός διαμορφώθηκε μέσα στα χρόνια. Στο 3ο υποκεφάλαιο ακολουθεί η παρουσίαση των Κριτηρίων Αναφοράς του Κοινωνικού Μάρκετινγκ, ένας οδηγός του τι είναι και τι δεν ειναι Κοινωνικό Μάρκετινγκ. Στο 4ο, 5ο και 6ο υποκεφάλαιο προσδιορίζονται τα πεδία εφαρμογής, οι πιθανοί φορείς και οι αποδέκτες των εκστρατειών Κοινωνικού Μάρκετινγκ, αντίστοιχα. Το 7ο υποκεφάλαιο περιλαμβάνει τη συγκριτική παρουσίαση ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ Κοινωνικού και εμπορικού Μάρκετινγκ. Στο 8ο, και τελευταίο, υποκεφάλαιο εντοπίζουμε και συζητάμε τα στοιχεία εκείνα του Μάρκετινγκ Υπηρεσιών που αποτελούν συστατικά και καθοριστικά στοιχεία και του πεδίου του Κοινωνικού Μάρκετινγκ.
Σο 3ο κεφάλαιο επιχειρούμε μια πρακτική προσέγγιση του Κοινωνικού Μάρκετινγκ. Στο 1ο υποκεφάλαιο παρατίθενται και περιγράφονται τα βήματα σχεδιασμού μιας εκστρατείας Κοινωνικού Μάρκετινγκ. Το 2ο υποκεφάλαιο εστιάζει στα στοιχεία εκείνα που διαμορφώνουν το λεγόμενο μίγμα του Κοινωνικού Μάρκετινγκ. Στο 3ο υποκεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στο ρόλο που η έρευνα διαδραματίζει κατά τη διαδικασία σχεδιασμού μιας εκστρατείας Κοινωνικού Μάρκετινγκ. Στο 4ο υποκεφάλαιο αναλύονται τα προβλήματα εκείνα που συναντώνται συχνότερα κατά το σχεδιασμό προγραμμάτων Κοινωνικού Μάρκετινγκ.
Στο 4ο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη αναφορά σε κάποιες από τις δημοφιλέστερες θεωρίες αλλαγής συμπεριφοράς, με σκοπό την κατανόηση των σχετικών επιδράσεων που έχει δεχθεί το πεδίο του Κοινωνικού Μάρκετινγκ.
Στο 5ο κεφάλαιο αναφερόμαστε στις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται συχνά αντιμέτωπο το Κοινωνικό Μάρκετινγκ, επικεντρώνοντας στην έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και στις ηθικές προεκτάσεις της εφαρμογής του πεδίου σε διάφορα ζητήματα.
Τέλος, στο 6ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τη μελέτη δύο πραγματικών εκστρατειών Κοινωνικού Μάρκετινγκ. Επιχειρούμε να εντοπίσουμε πώς τα συστατικά στοιχεία, οι θεωρίες και οι διαδικασίες που περιγράφηκαν στα πλαίσια της προηγηθείσας ανάλυσης αποκτούν αξία στην πράξη.
Για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης εργασίας χρησιμοποιήθηκαν πηγές σύγχρονης ελληνόγλωσσης και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας, κείμενα από πρόσφατη και παλαιότερη αρθρογραφία, καθώς και διαδικτυακές πηγές. Το σύνολο των πηγών που αξιοποιήθηκαν παρουσιάζονται στο τέλος της εργασίας.