Η δημιουργία ενός business intelligence εργαλείου για την αγορά της ομορφιάς
Developing a business intelligence tool for beauty industry
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματική ευφυΐα ; Δείκτες μέτρησης της απόδοσης ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Αγορά της ομορφιάς ; Business intelligence ; Key performance indicators ; Digital marketing ; e-Commerce ; e-Shop ; e-Business ; Beauty industryΠερίληψη
Το σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν τα ηλεκτρονικά
καταστήματα, επιβάλλει την υιοθέτηση πρακτικών και μεθόδων, που στόχο έχουν τη συνεχή
εσωτερική βελτίωση των επιχειρήσεων και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Ωστόσο, οι διαρκείς εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας, παρότι έχουν βελτιώσει σημαντικά
τον συνολικό τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, έχουν δημιουργήσει εμπόδια στη ροή της
πληροφορίας, που προέρχεται είτε από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό της επιχείρησης.
Ο νέος κόσμος που έχει δημιουργηθεί και η πληθώρα δεδομένων που κινείται με τεράστια
ταχύτητα μέσα σε αυτόν, δυσχεραίνουν την ορθή λήψη των αποφάσεων. Παρότι η σωστή
συλλογή και αποκωδικοποίηση των δεδομένων και η μετατροπή τους σε εύπεπτη και
κατανοητή πληροφορία είναι απαραίτητη για την επιβίωση των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως
του τομέα δραστηριοποίησής τους, αυτού από μόνο του δεν αρκεί. Η διαχείριση του όγκου
πληροφορίας αυτού καθεαυτού, όσο και κατανοητή να είναι, είναι μία πολύπλοκη
διαδιακασία. Δεν αρκεί μόνο να μετατρέψει κανείς την άμορφη μάζα δεδομένων σε
διαμορφωμένη και σαφή πληροφορία. Η έλλειψη καθορισμένων στόχων και η αδυναμία
μέτρησης της παρουσίας της επιχείρησης μπορεί να αποβεί μοιραία για αυτή. Αντίθετα, η
επιτυχημένη μέτρηση της πορείας ενός οργανισμού και ο καλύτερος έλεγχος, που συνεπάγεται
η μέτρηση αυτή, αποτελεί τη βάση για τη συνολική βελτίωσή του. Η ποσοτικοποίηση της
πληροφορίας και η μετατροπή της σε δείκτες, βοηθούν τις επιχειρήσεις να μετατρέψουν τη
γνώση σε πράξεις και αποφάσεις. Παρόλα αυτά, πολλές φορές απαιτούνται εξειδικευμένες
γνώσεις για να ερμηνευθούν οι δείκτες αυτοί. Σε πολλές περιπτώσεις οι επιχείρησεις δεν είναι
σε θέση να κατανοήσουν σε βάθος την ερμηνεία ενός σαφώς καθορισμένου δείκτη όσο απλός
και να φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Η πληθώρα των μετρικών που υπάρχουν μπορούν ακόμα
και να δυσκολέψουν αντί να διευκολύνουν την ορθή λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και η
συμβουλή ατόμων ή και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του digital
marketing είναι σχεδόν απαραίτητη.
Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιείται μία αναλυτική
σύνδεση των συστημάτων Επιχειρηματικής Ευφυΐας που εφαρμόζονται στα ηλεκτρονικά
καταστήματα ομορφιάς και τα οποία είναι υπεύθυνα για την μετατροπή των δεδομένων σε
πληροφορία, με τους Δείκτες Μέτρησης της Απόδοσης, που στόχο έχουν την αξιοποίηση της
γνώσης που παράχθηκε από τα παραπάνω και τον έλεγχο της επίδοσης της επιχείρησης, με
σκοπό την πρόληψη επώδυνων καταστάσεων και τη βελτίωση της παρουσίας της. Στη
συνέχεια παρουσιάζεται ένα εργαλείο, που κατασκευάστηκε με σκοπό να βοηθήσει τα
ηλεκτρονικά καταστήματα να λάβουν ορθότερες επιχειρηματικές αποφάσεις, το οποίο μπορεί
να λειτουργήσει συνδυαστικά με τους Δείκτες Μέτρησης της Απόδοσης για να προσφέρει στις
επιχειρήσεις μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα της παρουσίας τους. Για τη δημιουργία του
συγκεκριμένου εργαλείο πραγματοποιήθηκε έρευνα στους καταναλωτές, προκείμενου να
εντοπιστούν οι άξονες εκείνοι που αποτελούν πρωταρχικούς παράγοντες που επηρεάζουν την
καταναλωτική συμπεριφορά. Στη συνέχεια αυτοί οι άξονες ιεραρχήθηκαν και από αυτούς
προέκυψε το μοντέλου του εν λόγω εργαλείου. Βασικός στόχος του είναι να βοηθήσει τα
ηλεκτρονικά καταστήματα ομορφιάς να εντοπίσουν τους τομείς εκείνους στους οποίους
υστερούν έναντι του ανταγωνισμού, προκειμένου να μπορέσουν να βελτιωθούν και να
προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στο καταναλωτικό κοινό.
Η εφαρμογή και ο συνδυασμός της Επιχειρηματικής Ευφυΐας και των Δεικτών
Μέτρησης της Απόδοσης από τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, σε συνδυασμό με ένα εύχρηστο
και κατανοητό εργαλείο που τους προσφέρει μία συνολική εικόνα της παρουσίας τους στην
αγορά, συντελεί στην βελτίωση της παρουσίας τους ενώ βοηθάει στην ανάπτυξη συγκριτικού
πλεονεκτήματος σε σχέση με τις ανταγωνιστικές εταιρείες, και συνεπώς στη διατήρηση της
βιωσιμότητας τους και στην αύξηση της κερδοφορίας τους.