Διαχείριση εσόδων και τιμολόγηση σε ξενοδοχείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση εσόδων ; Ξενοδοχεία ; Τιμολόγηση ; ΑριθμοδείκτεςΠερίληψη
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να παρουσιάσει την Διαχείριση Εσόδων στον ξενοδοχειακό κλάδο. Η διαχείριση των εσόδων είναι μια κοινή επιχειρησιακή πρακτική και χρησιμοποιεί ποικίλα στοιχεία ανάλυσης για να μπορέσει να προβλέψει της ζήτηση των καταναλωτών αλλά και να βελτιστοποιήσει την απογραφή και διαθεσιμότητα των τιμών με σκοπό τη μεγιστοποίηση των εσόδων. Συγκεκριμένα για τα ξενοδοχεία, στα οποία επικεντρώνεται η συγκεκριμένη έρευνα, η διαχείριση των εσόδων περιλαμβάνει το σύνολο των εργαλείων και δράσεων που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη του βέλτιστου επιπέδου καθαρών εσόδων του ξενοδοχείου και του μεικτού λειτουργικού κέρδους, προσφέροντας το σωστό προϊόν στους σωστούς πελάτες μέσω του κατάλληλου καναλιού διανομής στο σωστό χρόνο, στη σωστή τιμή και με την κατάλληλη επικοινωνία. Η διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο τμήματα, το θεωρητικό και το πρακτικό. Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από δύο κεφάλαια. Στο κεφάλαιο 1 αναλύεται η Διαχείριση Εσόδων στην γενική τη μορφή. Περιγράφεται η ιστορία της τα βασικά της χαρακτηριστικά αλλά και οι συνθήκες εφαρμογής της. Επιπλέον αναλύεται η μέθοδος της υπερκράτησης (overbooking) και πως εφαρμόζεται στα ξενοδοχεία. Στο κεφάλαιο 2 περιγράφεται η Τιμολόγηση ως εργαλείο της Διαχείρισης Εσόδων. Επίσης αναλύονται οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις τιμολόγησης σε ένα ξενοδοχείο. Στην συνέχεια του κεφαλαίου δίνονται οι ορισμοί για την τιμολόγηση και διαχείριση εσόδων για πολλαπλές κατηγορίες πελατών αλλά και για πολλαπλά τμήματα. Ακόμα αναλύεται η τιμολόγηση και διαχείριση εσόδων για τα ευπαθή περιουσιακά στοιχεία καθώς και η δυναμική τιμολόγηση. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αποτελείται από το τρίτο κεφάλαιο στο οποίο βλέπουμε την εφαρμογή της Διαχείρισης Εσόδων και Τιμολόγησης στο ξενοδοχείο Hlektra Hotel and Spa στην Καλαμάτα. Γίνεται η παρουσίαση της ξενοδοχειακής μονάδας και αναλύεται η διαθεσιμότητα, η διαχείριση εσόδων για πολλαπλά τμήματα πελατών, η τιμολόγηση και διαχείριση εσόδων σε εποχιακή ζήτηση, καθώς και η Διαχείριση απόδοσης του ξενοδοχείου με τη χρήση αριθμοδεικτών. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει σημαντική συνεισφορά τόσο στους ακαδημαϊκούς όσο και στους επαγγελματίες, καθώς συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία για τη διαχείριση εσόδων στον ξενοδοχειακό κλάδο, δίνοντας έμφαση στην υπερκράτηση, ενώ αργότερα παρατίθεται και συγκεκριμένο παράδειγμα, ώστε να γίνει πιο κατανοητή η διαδικασία στους επαγγελματίες και να μπορέσουν να τη χρησιμοποιήσουν σωστά, με σκοπό να διαχειριστούν σωστά τα έσοδα της επιχείρησής τους και να αυξήσουν τα κέρδη τους.