Βιώσιμη συσκευασία: ο ρόλος της στην περιβαλλοντική στρατηγική των εταιριών με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καλλυντικά -- Βιομηχανία και εμπόριοΛέξεις κλειδιά
Συσκευασία ; Βιωσιμότητα ; Βιώσιμη ανάπτυξη ; Οικολογικό αποτύπωμα ; Υλικά συσκευασίαςΠερίληψη
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να τονιστεί η βαρύτητα της επιλογής και εφαρμογής
της βιώσιμης συσκευασίας από κάθε ελληνική εταιρία και ο αντίκτυπος που θα έχει
αυτή η εφαρμογή, πρωτίστως στο περιβάλλον αλλά και στην ίδια την εταιρία όσον
αφορά τα κέρδη της, την εικόνα της και την περιβαλλοντική της συνείδηση.
Η εργασία ξεκινά με μια προσέγγιση γύρω από τη βιώσιμη ανάπτυξη που καταλήγει
στο πως θέτονται οι στόχοι των οποίων η υλοποίηση θα βοηθήσει στη βιωσιμότητα της
ανθρωπότητας. Επίσης, από τη σκοπιά της βιομηχανίας και των επιχειρήσεων τονίζεται
το ενδιαφέρον και η μαζική κίνηση που έχει γίνει από μεγάλους ομίλους.
Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στη βιώσιμη συσκευασία∙ πως αυτή ορίζεται, πως
εφαρμόζεται αλλά και το ποια είναι η σημασία της σε Ευρώπη και Αμερική.
Ακολούθως, επεξηγούνται οι κατηγορίες των οικολογικών υλικών και γίνεται
παράθεση των εταιριών που τα χρησιμοποιούν και των τρόπων που τα έχουν εφαρμόσει
στα προϊόντα τους.
Στην πορεία της εργασίας, αναφέρεται η οικολογική συνείδηση μεγάλων ομίλων, πως
έχουν εντάξει τη βιωσιμότητα στη φιλοσοφία τους και πως την εφαρμόζουν πρακτικά.
Τέλος, στη μελέτη περίπτωσης δόθηκαν μέσω του λογισμικού CES Edupack δύο
διαφορετικές προσεγγίσεις∙ και στις δύο αυτές προσεγγίσεις χρησιμοποιείται ως
αναφορά μία ελληνική εταιρία καλλυντικών, γνωστή για την περιβαλλοντική της
συνείδηση. Στην πρώτη περίπτωση υπολογίζεται ο αντίκτυπος της αλλαγής υλικού στο
περιβάλλον. Στη δεύτερη βλέποντας τον κύκλο ζωής του προϊόντος από τη γένεση στην
ταφή γίνεται μια προσπάθεια πρότασης βελτίωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
η οποία εν δυνάμει θα δώσει προστιθέμενη αξία στην αέναη προσπάθεια της εταιρίας
προς τη βιωσιμότητα και θα συνεισφέρει στο όνομα και τη φήμη της.