Χρηματοδοτικές συμβάσεις του τουριστικού τομέα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συμβάσεις χρηματοδότησης ; Τουριστικές επιχειρήσεις ; Χρηματοδότηση ; Χρηματοδοτική μίσθωση ; Τράπεζες ; Επιχειρηματικό σχέδιο ; Ξενοδοχειακές επιχειρήσειςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το νομοθετικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο «γεννιούνται» και επιχειρούν οι τουριστικές επιχειρήσεις που εδράζονται στην Ελλάδα.
Σκοπός της, είναι η εξέταση των μεθόδων χρηματοδότησης αυτών, καθώς και οι συμβάσεις που διέπουν την καθεμία.
Στην αρχή λοιπόν, έχουμε μία σύντομη περιγραφή του φαινομένου «τουρισμός» και τις πηγές από όπου μία τουριστική επιχείρηση μπορεί να αντλήσει τα αναγκαία, για αυτήν, κεφάλαια, που απαιτούν οι δραστηριότητές της.
Ποιες ανάγκες όμως οδηγούν μία επιχείρηση στην εξεύρεση πηγής χρηματοδότησης; Ποιοι οι σκοποί, οι μέθοδοι και οι κανόνες χρηματοδοτήσεων; Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στις μεθόδους δανεισμού; Ποιες εγγυήσεις – εξασφαλίσεις τις συνοδεύουν;
Απαραίτητη προϋπόθεση για να χρηματοδοτηθεί μία επιχείρηση, είναι η ύπαρξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου, μέσω του οποίου διαφαίνεται η αληθοφάνεια και βιωσιμότητα των όσων επιδιώκει, αλλά και τυχόν κίνδυνοι που μπορεί να ενέχει μία επένδυση.
Ποια, επομένως, τα κριτήρια των τραπεζών και γενικότερα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, προκειμένου να προβούν σε σύναψη σύμβασης με τον εκάστοτε επιχειρηματία; Πώς δομείται ένα επιχειρηματικό σχέδιο και τι ελέγχεται μέσα από αυτό; Ποιοι οι λόγοι απόρριψής του;
Παράλληλα ο βαθμός ικανοποίησης τους από τις διαδικασίες και τους όρους συμμετοχής των τουριστικών επιχειρήσεων στα χρηματοδοτικά προγράμματα παρουσιάζεται να είναι επίσης εξαιρετικά υψηλός.
Με άλλα λόγια, κάθε επιχείρηση επιδιώκει την καλύτερη, για αυτήν, κεφαλαιακή διάρθρωση και υπάρχουν πολλοί τρόποι να το επιτύχει, είτε χρησιμοποιώντας εσωτερικές ή εξωτερικές μεθόδους χρηματοδότησης.