Η πορεία του ομίλου εταιριών «Πλαίσιο» κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης (2009-2015) : μια επιτυχής πορεία στρατηγικής
The progress of Plaisio Group during the period of crisis 2009-2015 : a successful course of strategy
Master Thesis
Συγγραφέας
Καλογρηάς, Γεώργιος
Ημερομηνία
2016-09Επιβλέπων
Παπαναστασόπουλος, ΓεώργιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικονομική κρίση ; Στάδιο ύφεσης ; Στρατηγικές μέθοδοι ; Κύκλος εργασιών ; Αριθμοδείκτες ; Ανταγωνισμός ; Economic crisis ; Recession stage ; Strategic methods ; Turnover ; Ratios ; CompetitionΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάλυση του Ομίλου εταιριών Πλαίσιο, μέσω της λογιστικής και χρηματοοικονομικής ανάλυσης των οικονομικών δεδομένων της επιχείρησης, και ο εντοπισμός των στρατηγικών μεθόδων που ακολούθησε με αποτέλεσμα την κερδοφορία της σε περίοδο ύφεσης. Με την ανάλυση των βασικών οικονομικών μεγεθών (κύκλος εργασιών, έξοδα, αποθέματα, κέρδη, μερίσματα) της επιχείρησης βάσει των ετήσιων οικονομικών κατατάσεών της και την χρηματοοικονομική ανάλυση των τελευταίων μέσω αριθμοδεικτών (αριθμοδείκτες ρευστότητας, κεφαλαίων διάρθρωσης και βιωσημότητας, αποδοτικότητας, δραστηριότητας σχετικοί με την ρευστότητα) έγινε η προσπάθεια να αποτυπωθεί η οικονομική εικόνα του ομίλου ως αποτέλεσμα των στρατηγικών μεθόδων που επέλεξε η διοίκηση για το χρονικό διάστημα 2009-2015. Διαπιστώθηκε ότι ο όμιλος διαμόρφωσε την στρατηγική της με τον περιορισμό των αποθεμάτων, την αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων και της ρευστότητας, την μείωση των πιστώσεων προς τους πελάτες, την μείωση των εξόδων μέσω της μείωσης του δανεισμού, της μείωσης του κόστους εισροών (επιδίωξη μικρότερης τιμής αγοράς εμπορευμάτων) και της μη ανανέωσης του προσωπικού και επένδυσης στην εκπαίδευση του υφιστάμενου. Αυτές συνοδεύονταν από επενδύσεις για την ενίσχυση της οργάνωσης της επιχείρησης, την προώθηση των προϊόντων (marketing) και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Έτσι, όπως διαφαίνεται από την ανάλυση μέσω των αριθμοδεικτών διατήρησε καλά επίπεδα ρευστότητας και αποδοτικότητας, ώστε να παραμένει κερδοφόρα μέσα στην ύφεση. Συνεπώς, το μοντέλο των στρατηγικών επιλογών της εξεταζόμενης επιχείρησης, βάσει των οικονομικών της αποτελεσμάτων και της χρηματοοικονομικής τους ανάλυσης, αποτελεί έναν χρήσιμο οδηγό για την κερδοφορία των όμοιων επιχειρήσεων εντός ύφεσης.