Προμελέτη σκοπιμότητας ίδρυσης Green Boutique Hotel
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικολογική ξενοδοχειακή μονάδα (green hotel) ; Boutique hotel ; Περιβαλλοντική διαχείριση (environmental management) ; ΞενοδοχείαΠερίληψη
Ηλιακή ενέργεια, τουαλέτες με βρόχινο νερό και κάθετοι κήποι. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία παρουσιάζονται ως περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένα, θυμίζοντας συνεχώς στους επισκέπτες τους τις καλές τους πράξεις. Η βιωσιμότητα «πουλάει» και το βασικότερο, χωρίς να κοστίζει ακριβά.
Σημαντική αύξηση παρατηρείται στους τουρίστες που θέλουν να ταξιδέυουν με καθαρή συνείδηση. Δεν τους αρκεί να κάνουν μόνο διαχωρισμό σκουπιδίων και να τρώνε βιολογικά, αλλά να συνεχίζουν και τις φιλικές προς το περιβάλλον πράξεις και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Η επανειλημμένη χρήση των πετσετών και σεντονιών ενός ξενοδοχείου είναι ένα μικρό βήμα για την ένδειξη της περιβαλλοντικής πολιτικής μιας ξενοδοχειακής μονάδας.
Στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο ποσοστό των καταλυμάτων εφαρμόζει την παραπάνω διαδικασία. Eίναι όμως αυτό αρκετό, για την αειφόρο ανάπτυξη του ξενοδοχειακού κλάδου; Θεμέλιο της αειφόρου ανάπτυξης συνιστά η ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, στοχεύοντας έτσι στην κάλυψη των ανθρωπίνων αναγκών στο παρόν και στο μέλλον. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαθέτει σημαντικότατο πλούτο σε φυσικούς, ενεργειακούς, υδάτινους και ορυκτούς πόρους. Η ανάπτυξη κάθε χώρας και της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό όχι μόνον από την ύπαρξη φυσικών πόρων αλλά και από την ορθή διαχείριση αυτών.
Τα τελευταία πέντε έως δέκα χρόνια, οι τουρίστες σε όλο τον κόσμο έχουν γίνει πιο απαιτητικοί όταν πρόκειται για την ποιότητα των προιόντων και των υπηρεσιών που θα καταναλώσουν, όσο και για την εμπειρία που θα ζήσουν στον χώρο διαμονής τους. Η επιβίωση σήμερα στην αγορά είναι υπόθεση πολλών παραγόντων. Όπως φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις ο συνδυασμός πολυτελών υπηρεσιών με γνώμονα την αειφορία θεωρείται καταλυτική κίνηση για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων. Οι διαδικασίες αυτές δεν προσφέρουν μόνο κέρδος στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αλλά έμμεσα και στους ίδιους τους καταναλωτές.
Η παρακάτω διπλωματική εργασία είναι μια μελέτη σκοπιμότητας ίδρυσης ενός Green Boutique Hotel στον νομό Δωδεκάνησου, στο νησί της Κω. Ακολουθεί μια επισκόπηση των οδηγιών για την επιχειρηματική δράση που θα προκύψει και την επιτυχία αυτής.