Εκμάθηση προγραμματισμού με χρήση της πλακέτας Intel Galileo - Υλοποίηση σεναρίου «Το Έξυπνο Σπίτι»
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πληροφορική -- Μελέτη και διδασκαλία ; Εκπαίδευση -- ΠληροφορικήΛέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαιδευτικό λογισμικόΠερίληψη
Στη σύγχρονη εποχή και όσο οι νέες τεχνολογίες εξελίσσονται παρίσταται η ανάγκη του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης ώστε να μπορεί να συμβαδίζει με το περιβάλλον. Στόχος του σχολείου είναι να προετοιμάζει τους μαθητές ώστε βγαίνοντας στην αγορά εργασίας να είναι εξοπλισμένοι με τα εφόδια που οφείλει να έχει ο πολίτης του 21ου αιώνα. Ένα από αυτά είναι και η εκμάθηση του προγραμματισμού. Παρ’ όλ’ αυτά, ο συμβατικός τρόπος διδασκαλίας του δε φαίνεται να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε η ανάγκη εύρεσης ενός νέου τρόπου ο οποίος θα δημιουργεί μια σύνδεση του προγραμματισμού με αντικείμενα που οι μαθητές χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους ζωή.
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η διδασκαλία του προγραμματισμού, μέσω της χρήσης ενός σεναρίου δημιουργίας ενός «έξυπνου σπιτιού» που απευθύνεται σε μαθητές από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού έως και τις τελευταίες τάξεις του λυκείου. Το σενάριο υλοποιείται με χρήση της πλακέτας Intel Galileo, η οποία έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με διάφορους αισθητήρες, οι οποίοι προγραμματίζονται ώστε να δημιουργηθούν αυτοματοποιημένα συστήματα.
Ο σκοπός της εργασίας είναι να εκτιμηθεί κατά πόσο η συγκεκριμένη προσέγγιση μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση των βασικών προγραμματιστικών εννοιών. Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν ρουμπρίκες αξιολόγησης τις οποίες οι μαθητές συμπλήρωσαν με το πέρας της διαδικασίας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παραπάνω μέθοδος βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν σε μεγάλο βαθμό τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού, ενώ πολλοί από αυτούς έδειξαν πως είχαν τη διάθεση να εξελίξουν το σενάριο, προσθέτοντας στο «έξυπνο σπίτι» επιπλέον λειτουργίες.