Οντολογίες εκπαιδευτικών πρακτικών και αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σημασιολογικός Ιστός ; Οντολογία ; Εκπαιδευτικές πρακτικές ; Μαθησιακά αντικείμεναΠερίληψη
Ο σημασιολογικός ιστός επιτρέπει την καλύτερη μηχανική επεξεργασία πληροφοριών από τον παγκόσμιο ιστό, με τη δόμηση εγγράφων ιστού κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι κατανοητά από μηχανές (Berners-Lee et al., 2001). Περιέχει σημαντικά συστατικά στοιχεία, όπως οντολογίες, γλώσσες οντολογιών, εργαλεία, σημασιολογικές επισημειώσεις, λογική υποστήριξη, έξυπνους πράκτορες, και εφαρμογές/υπηρεσίες (Kanellopoulos et al., 2006).
Ο σημασιολογικός ιστός συχνά θεωρείται ότι προσφέρει τη δυνατότητα επίλυσης σύγχρονων προβλημάτων σε διαφορετικούς τομείς. Ειδικότερα, στον τομέα της ηλεκτρονικής μάθησης οι τεχνολογίες σημασιολογικού ιστού μπορούν να υποστηρίξουν την αυτόματη ανάκτηση πληροφοριών, την αυτόματη προσαρμογή του εκπαιδευτικού περιεχομένου ή την σύσταση επόμενων βημάτων μάθησης (Schaffert et al., 2008).
Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται η κατασκευή μιας οντολογίας περιγραφής εκπαιδευτικών πρακτικών. Η οντολογία αυτή μπορεί να υποστηρίξει ερωτήματα σχετικά με α) την αναζήτηση εκπαιδευτικών πρακτικών, β) την αναζήτηση μαθησιακών αντικειμένων, καθώς και γ) την εξατομίκευση της μάθησης ενός εκπαιδευόμενου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για τη δημιουργία της οντολογίας λήφθηκαν υπόψη σύγχρονες προδιαγραφές και πρότυπα ηλεκτρονικής μάθησης, όπως το IMS LD, το IEEE LOM και το IMS LIP, καθώς και υπάρχουσες οντολογίες περιγραφής εκπαιδευτικών πρακτικών.