Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη : δράσεις, πρακτικές, στόχοι και αποτελέσματα σε ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής τροφίμων και ποτών
Master Thesis
Συγγραφέας
Γιαννακούλια, Διονυσία Θ.
Ημερομηνία
2006-10-10Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Social responsibility of business ; Industry -- Social aspectsΠερίληψη
Στην εποχή μας είναι γενικά παραδεκτό αλλά και αποδεκτό ότι μεταξύ επιχείρησης και Κοινωνίας υπάρχει στενή σχέση αλληλεξάρτησης καθώς κάθε επιχείρηση είναι ένας οργανισμός που οφείλει την επιτυχία και κατ’ επέκταση την κερδοφορία του στο κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται. Αυτή η στενή σχέση αλληλεξάρτησης επιτάσσει γόνιμο κοινωνικό διάλογο, μέσα σε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης αλλά και σεβασμού. Τυχόν αμοιβαία αποκλειόμενα συμφέροντα πρέπει να αμβλυνθούν με λύσεις που γίνονται κοινά αποδεκτές.
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη καθίσταται ολοένα και πιο σημαντική προτεραιότητα για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στην σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία η επιχείρηση καλείται να ενεργεί σαν «καλός πολίτης», θέτοντας το σεβασμό και την υπευθυνότητα στο επίκεντρο της επιχειρησιακής συμπεριφοράς. Το αντίθετο είναι δυνατόν να δημιουργήσει κοινωνικές αντιδράσεις που είναι δυνατόν να επιφέρουν αρνητικές επιπτώσεις για τη λειτουργία της.
Στην τρέχουσα επιχειρηματική πραγματικότητα, η εφαρμογή Δράσεων – προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν εκλαμβάνεται σαν μία εκδήλωση καλής θελήσεως των επιχειρήσεων. Αντιθέτως, η ανάληψη τέτοιας συμπεριφοράς εντάσσεται όλο και περισσότερο στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό τους.
Πιο συγκεκριμένα, οι σύγχρονες επιχειρήσεις τα τελευταία έτη όλο και περισσότερο εφαρμόζουν και πρέπει να εφαρμόζουν συνειδητά Δράσεις – προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό τους περιβάλλον. Οι επιχειρήσεις δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν αποφάσεις οι οποίες να είναι αποκλειστικά και μόνο οικονομικές, και αυτό γιατί τόσο οι αποφάσεις όσο και οι πράξεις μίας επιχείρησης έχουν επιπτώσεις σε όλα τα μέλη της κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιείται.