Η διοίκηση ολικής ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση : διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών για τα κριτήρια αξιολόγησης του αποτελεσματικού καθηγητή Πανεπιστημίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τριτοβάθμια εκπαίδευση ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Αξιολόγηση ; ΔιδασκαλίαΠερίληψη
Κύριος σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει εάν μεταβλητές όπως το φύλο
και το επίπεδο σπουδών των φοιτητών, επηρεάζουν το βαθμό σπουδαιότητας
σε 42 κριτήρια αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του καθηγητή Ανώτατης
Εκπαίδευσης. Παράλληλα κάθε κριτήριο εξετάζεται για το αν μπορεί να
εφαρμοστεί σε ένα ελληνικό Πανεπιστήμιο.
Για το λόγο αυτό διενεργήθηκε έρευνα σε δείγμα αποτελούμενο από τους
τριτοετείς προπτυχιακούς και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος
Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Στο δείγμα αυτό σε κάποια κριτήρια διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές
διαφορές μεταξύ προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών. Γενικά
παρατηρήθηκε ότι οι φοιτήτριες παρουσιάζονται πιο απαιτητικές σε διάφορα
κριτήρια συγκριτικά με τους φοιτητές. Όσον αφορά τη δυνατότητα εφαρμογής
των κριτηρίων σε ελληνικό Πανεπιστήμιο σε κάποια διαπιστώθηκαν στατιστικά
σημαντικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθώς και μεταξύ
προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.