Participatory place branding μέσω πολιτισμικών γεγονότων : η περίπτωση του Δουργουτίου στον Νέο Κόσμο
Λέξεις κλειδιά
Participatory place branding ; Πολιτισμικά γεγονότα ; Ενδιαφερόμενοι ; Βιώσιμη ανάπτυξη ; Community - based tourism ; Creative tourism ; Τουριστικοί προορισμοί ; Community - based artsΠερίληψη
Ενώ η Η Ελλάδα βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή της σύγχρονης ιστορίας της,
υπάρχουν ακόμη τομείς που μπορούν να είναι παραγωγικοί, όπως ο δημιουργικός τουρισμός, ο
οποίος μπορεί να οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη τόσο των περιοχών όσο και της χώρας
γενικότερα.
Σε αυτή την περίπτωση, η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την περίπτωση του
Δουργουτίου ως επιτυχημένο παράδειγμα εφαρμογής community based καλλιτεχνικών
πρακτικών γειτονιάς που έλαβε χώρα τον Αύγουστο το 2014.
Ποιος είναι ο ρόλος λοιπόν της τέχνης σε περιόδους ιστορικών αλλαγών; Mπορούν οι
πειραματικές καλλιτεχνικές πρακτικές να φέρουν στην επιφάνεια τις ετερογενείς όψεις μιας
συνεχώς μεταλλασσόμενης κοινωνίας; Έχει τη δύναμη η σύγχρονη ανεξάρτητη σκηνή να
προβάλλει μια εναλλακτική γεωγραφική αφήγηση για το κέντρο της Αθήνας; Είναι εφικτό να
αρθρωθεί ένας κριτικός συλλογισμός πάνω στους μηχανισμούς ελέγχου της κοινής γνώμης μέσα
από τη συμμετοχική τέχνη;
Συμπεραίνεται, ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι κυρίως η συνεργασία και η σύμπνοια
όλων των ομάδων ενδιαφέροντος (ιδιωτικοί φορείς, policy makers, τουριστική βιομηχανία και
τοπική κοινότητα) που σε συνδυασμό με την αλλαγή νοοτροπίας, της κατάλληλης εκπαίδευσης
και της εκμετάλλευσης του πολιτισμικού και κοινωνικού κεφαλαίου της περιοχής, θα
καθορίσουν την επιτυχία του εγχειρήματος και θα συμβάλλουν στην ανάδειξη του Δουργουτίου,
αρχικά σαν τόπο πολιτισμικών γεγονότων και εν συνεχεία σαν τόπο προορισμού και
προσέλκυσης δημιουργικών τουριστών.