Στρατηγικός σχεδιασμός ηλεκτρονικού εμπορίου & νέες τεχνολογίες. Αντιπαράθεση Ελλάδας & Ευρώπης αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Στρατηγική ; Κινητό εμπόριο ; Κοινωνικό εμπόριοΠερίληψη
Διανύοντας πλέον τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, βιώνουμε μία από τις
σημαντικότερες αλλαγές στην καθημερινότητα μας, καθότι πλέον η κοινωνία μας
μετατρέπεται σε μία διαδικτυακή κοινωνία. Ο αριθμός των ανθρώπων ανά το κόσμο που
χρησιμοποιεί το Internet από σταθερές ή κινητές συσκευές συνεχώς αυξάνεται. Η ύπαρξη
οικονομικότερων ηλεκτρονικών συσκευών, η παροχή Internet σε καλύτερες τιμές και η
βελτίωση των υποδομών καθιστά το Διαδίκτυο πιο προσβάσιμο σε όλο και μεγαλύτερη
μερίδα του πληθυσμού παγκοσμίως. Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στην ραγδαία
ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που είναι και το βασικό θέμα της διπλωματικής
εργασίας.
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να μελετήσει τη στρατηγική διαδικασία που πρέπει να
ακολουθούν οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν ηλεκτρονικά καθώς και
να παραθέσει τις τάσεις που επικρατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και πως αυτές
διαφέρουν σε βαθμό εξέλιξης σε παγκόσμιο, ευρωπαικό και ελληνικό επίπεδο.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε κατά τη διαδικασία εκπόνησης της διπλωματικής αυτής
εργασίας είναι καθαρά βιβλιογραφική και βασίστηκε σε ελληνική και ξένη βιβλιογραφία,
ηλεκτρονική και μη.
Αρχικά, γίνεται μία εκτενής αναφορά στον όρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, στο μέγεθος
αυτού σαν αγορά, στην ιστορική εξέλιξη αυτού, τις βασικές έννοιες και τύπους
ηλεκτρονικού εμπορίου με στόχο την καλύτερη κατανόηση του όρου και την αναγνώριση
του ρόλου που παίζει και αναμένεται να παίξει στο μέλλον. Στη συνέχεια, γίνεται
λεπτομερής αναφορά στο ηλεκτρονικό περιβάλλον και τα βασικά στοιχεία του, με στόχο να
επισημανθούν οι διαφορές σε σχέση με το παραδοσιακό περιβάλλον και την ανάλυση που
πρέπει να γίνεται από την επιχείρηση που σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί ηλεκτρονικά σε
σχέση με αυτή που δραστηριοποιείται στα παραδοσιακά κανάλια. Σαν επόμενο βήμα,
ακολουθεί ανάλυση της στρατηγικής διαδικασίας που πρέπει να ακολουθήσει μία
ηλεκτρονική επιχείρηση όπου και παρατίθενται αναλυτικά ένα προς ένα τα βήματα αυτής
από τη στρατηγική ανάλυση μέχρι και την εφαρμογή και αξιολόγηση της στρατηγικής. Στη
τελευταία ενότητα, πλέον γίνεται αναφορά στις ανερχόμενες πλατφόρμες του ηλεκτρονικού
εμπορίου και συγκεκριμένα στο κινητό και κοινωνικό εμπόριο και ακολουθεί παράθεση του
μεγέθους, της διείσδυσης και της τάσης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου σε
παγκόσμιο, ευρωπαικό και ελληνικό επίπεδο.